Ezt nem látta jönni: nem tetszik a magyar zöld pártnak, hogy nálunk gyártják majd az elektromos autók akkumulátorait

2023. január 10. 12:25

Az új üzemekkel hazánk lehetne a híd Kelet és Nyugat között, és többezer új munkahely jöhet létre az akkumulátorgyárakkal.

2023. január 10. 12:25
null
Baranya Róbert
Baranya Róbert

Mint a Mandiner is megírta: nekiment a hazai akkumulátorgyártás-fejlesztésnek az LMP, amely önfeladásnak tartja, hogy a kormányzat „akkumulátorgyártó nagyhatalommá” tenné az országot. A gyártás jelentős zajterheléssel jár, a dolgozók és a termékek szállítása pedig az úthálózatra ró nagy terhet – sorolta a problémákat Keresztes László Lóránt, a párt képviselője. Erről itt írtunk bővebben.

Ettől esne el hazánk, ha az LMP igénye érvényesülne

Ha az LMP tiltakozását követve nem épülnének meg a tervezett gyárak, a nyugat-magyarországi régió több ezer új munkahely létrehozásától esne el és jelentős gazdasági presztízsveszteséget is szenvedne.

Olvasóink számára emlékezetes lehet: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), a világ legnagyobb akkumulátorgyártója hatalmas nemzetközi verseny nyomán, két és fél év tárgyalás után választotta hazánkat, hogy Debrecenben felépítse új üzemét.

A cég közvetlenül 9000 új munkahelyet hoz létre Debrecenben

– közölte akkor a tárcavezető.

Beruházás, beruházás…

Egy hónappal később a miniszter újabb beruházásról számolt be: a dél-koreai W-Scope hazánkban nyitja meg az első európai üzemét, amelyben évente 1,2 milliárd négyzetméternyi elektromos autók akkumulátorához használt szeparátorfilmet fognak előállítani. Ezzel pedig

1200 új munkahely jön létre Nyíregyházán.

Szijjártó a tavalyi beruházási eredményeket értékelve kifejtette: ma a keleti és a nyugati gazdaság igazi találkozási pontja az elektromosautó-ipar. Közölte: a nagy nyugat-európai, német autógyártók hamarosan átállnak arra, hogy a nagyobb hangsúlyt az elektromos autók gyártására fektetik. Ehhez pedig elektromos akkumulátorokra van szükség, amelyeket alapvetően Keleten gyártanak a kínaiak és a koreaiak.

Ugyanakkor

ma már Magyarország is jó találkozási pontnak bizonyul a keleti és a nyugati gazdaság számára.

Szijjártó párt napja, a kongói külügyminiszter látogatása kapcsán elmondta, hogy hazánk a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártási kapacitásával rendelkezik, és a folyamatban lévő beruházások nyomán hamarosan az első helyre fog lépni.

 

Nyitókép: Szijjártó Péter beszédet mond a Siemens Energy új gyártócsarnokának alapkőletételén a cég XV. kerületi telephelyén 2022. november 8-án (Fotó:MTI/Kovács Tamás)

Összesen 221 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2023. január 11. 17:29
A zöld pártok működési modelljében a legnagyobb probléma maga az ember. Aki ha nem lenne, akkor a természet sem károsodna. Ugyanakkor embert meg mégsem lehet írtani, mert az sem elég jogállami, így az egész mozgalomnak semmi értelme nincs.
zolizolizoltan
2023. január 11. 08:25
Lítium akkumulátorok nélkül nincs klímavédelem. Igen, a lítium kitermelése környezetszennyező, azonban az emberiség belepusztul, ha 2050-ig nem sikerül megállítani a klíma felmelegedését. A környezetszennyezésnél tehát sokkal, sokkal, sokkal fontosabb és sürgetőbb a klímavédelem. Megdöbbentem, hogy az LMP-nek még mindig nem fontos a klímavédelem. Eddig tiltakoztak az atomerőmű ellen, most a tiltakozásuknak másik súlypontja lett a lítium bányászata. Következetesen klíma felmelegedését tagadók táborába evezték be magukat. Eddig elnéző voltam irányukban, úgy véltem, a szerencsétleneknek nincs ipari környezetvédelmi műszaki tanácsadói szakgárdája, csak a természetvédelemhez konyítanak egy keveset, és csak a rossz külső tanácsadóik vannak. De annyira következetesen klíma-ellenes az LMP, hogy fel kell adnom ezt a mentségüket. Más, alpárian politikai törekvések húzódhatnak meg mögötte.
Csakcsöndben
2023. január 11. 01:09
S vajon mi történik a gyártáshoz szükséges irdatlan mennyiségű vízből keletkező szennyvízzel, ami a következőket tartalmazza egy akkugyár esetében: kadmium, króm, kobalt, réz, cianid, vas, ólom, mangán, higany, nikkel, olaj, cink.
Szabó A. Imre
2023. január 11. 00:37
Végigfutottam, kétszáz, szinte kivétel nélkül hőbörgő, gyalázkodó komment, mintha a kormánypárti szavazók jóformán csak primitív agyhalottakból verbuválódnának. Márpedig ez valószínűleg nem igaz. Csak azt nem értem, hogy hogyan nem jut senkinek eszébe a legnyilvánvalóbb?! Ha egy akkumulátorgyár valóban olyan nagy istenáldása, mint itt a legtöbbek állítják, akkor miért nem követelik, hogy írjanak ki helyi népszavazásokat a telepítések ügyében? A lakosok boldogan megszavaznák, legalább 2/3-os többséggel. A városok bizonyára egymás bokáját taposnák a tolakodásban, hogy az ő határukban épüljenek ezek az üzemek. Az itt kommentelők is kezdeményezhetnék az önkormányzatuknál, hogy ajánljanak fel területeket egy-egy akkumulátorgyár építésére! Hát nem? Hát de!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!