Úttalan bicikliutakon

2015. május 08. 09:04

A budapesti kerékpáros közlekedést a fanatikusok harcolták ki maguknak. De ha hosszú évek tapasztalata kell a gyors és biztonságos városi tekeréshez, akkor nehezen fognak felzárkózni a BuBi potenciális felhasználói vagy a pincéből a régi bringát felhozó újrakezdők.

2015. május 08. 09:04
Gergely Márton
Gergely Márton
Népszabadság

„Igazán örülünk, hogy ebben a városban tízezrek ünneplik tömegmegmozduláson azt, amit a kerékpáros közösség kiharcolt magának az utakon, de a feltámasztott kritikus tömeg csak szép fotókat generált. A városban ugyanis éppen most alakul ki egy újabb hely, ahol majd kiabálnak egymással az emberek, mert az egyik haladni akar, a másik pedig andalogni. Én kerékpárosként ilyen esetben a közutat választom, és próbálom tűrni, hogy újra és újra dudával rémiszt meg egy-egy autós, hogy elérje, takarodjak már fel a bicikliútra. Mintha a kocsiban ülők sosem mennének alsóbbrendű utakon, ha ott van mellette az autópálya. Ahogy a sofőr is választhat, melyik utat használja, úgy ezt a kerékpáros is megteheti, amíg számára a haladás nincs táblával tiltva.

A budapesti kerékpáros közlekedést a fanatikusok harcolták ki maguknak. De ha hosszú évek tapasztalata kell a gyors és biztonságos városi tekeréshez, akkor nehezen fognak felzárkózni a BuBi potenciális felhasználói vagy a pincéből a régi bringát felhozó újrakezdők.

Igazi fejlődés akkor lesz, ha a bicikliutat leválasztják a járdától és az úttesttől. Mint Koppenhágában. Négy centiméteres padka elég arra, hogy azt csak merőlegesen lehessen biciklivel áthidalni, így a kétkerekű járművek sem cikáznak autóst vagy gyalogost ijesztgetve. Minden elsőbbséget élvező úton egymás mellett halad autós, kerékpáros, gyalogos, és még buszmegálló sem akasztja meg a leosztást. Ha a busz megérkezik, a kerékpáros megáll a fel- és leszállás idejére, ha viszont a tömegközlekedésre még várni kell, a gyalogos húzódik hátrébb. Lenne tehát más megoldás is az Erzsébet híd alatt, ahol egy villamosmegálló miatt terelik egybe az egymás haladását nehezítőket.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2016. április 23. 10:42
Az ecsettel "épített" kerékpárút nem kerékpárút, hanem statisztika az "úniós" pénzek lenyúlásának bevett módszere. Szerencsés esetben legalább kitáblázzák.
Netuddgi
2015. július 11. 16:48
"Négy centiméteres padka elég arra, hogy azt csak merőlegesen lehessen biciklivel áthidalni, így a kétkerekű járművek sem cikáznak autóst vagy gyalogost ijesztgetve. Minden elsőbbséget élvező úton egymás mellett halad autós, kerékpáros, gyalogos, és még buszmegálló sem akasztja meg a leosztást. Ha a busz megérkezik, a kerékpáros megáll a fel- és leszállás idejére, " Ha a fentiek igazak lennének, én lennék a legnagyobb autós támogatója a bicikleseknek. Egyelőre szinte csak az ellenkezőjét látom.
hihhaa
2015. július 11. 16:47
„ha hosszú évek tapasztalata kell a gyors és biztonságos városi tekeréshez” Álljunk meg egy picit. Egy városban, ahol sokan közlekednek, nem lehet mindig gyorsan (sőt általában nem lehet gyorsan) közlekedni. Ez így van autóval, motorral, biciklivel, de még gyalog is. Nem lehet 30-as átlaggal végignyargalni a városon biciklivel sem, mert vannak olyanok, hogy másik emberek. A városi kerékpáros sebességhatárokat (kerékpárúton 30 km/h, gyalog- és kerékpárúton 20 km/h) betartva az „andalgók” nem okoznak problémát. Budapesten sok bicikliút van, ahol biztonságosan lehet biciklizni. A sok ember miatt ez néha lassú, de hát ez természetes, bele kell kalkulálni az útvonaltervezésbe, ahogy az autósoknak is az esetleges dugókat. Úton pedig ahol tábla nem tiltja, ott lehet biciklizni. Ilyen helyen tehát köcsögség ledudálni a biciklist. Még akkor is, ha (elég bicskanyitogató módon) a bicikliúttal párhuzamosan nyomul az úttesten a kerekes. (Ők az autópályán a végig a belső sávban száznyolcvannal repesztő, levillogós tahóvári autósok biciklis megfelelői.) „Ha a busz megérkezik, a kerékpáros megáll a fel- és leszállás idejére” Ezt azért megnézném, hogy mondjuk tízből hányan..
Tyrker
2015. május 08. 13:50
Nekem is a "gyors" szúrt szemet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!