Beleáll a vitába a Magyar Autóklub: „a tét az autósok kitiltása a Lánchídról”

2022. december 16. 17:31

Vajon megengedheti-e magának Budapest, hogy a szívében csaknem 3 kilométer hosszon a Dunán ne lehessen személyautóval átkelni? – tette fel a kérdést a Magyar Autóklub pénteken, miután a felújított Lánchidat részlegesen megnyitották a forgalom előtt.

2022. december 16. 17:31
null

A szervezet az MTI-hez eljuttatott nyilatkozatában azt írta: a klímacélok megvalósítását támogatja, azonban a Lánchíd funkcióváltásának ügyében a lehetőségek alaposabb átgondolását és valós szakmai és társadalmi vitát tart szükségesnek. A Magyar Autóklub közölte:

a vita tétje az autósok kitiltása a Lánchídról, ehhez azonban elengedhetetlen a forgalmi igényekkel arányos forgalomtechnikai, illetve alternatív megoldások vizsgálata.

A közúti kapacitások megnyirbálásának hatására, új alternatív útvonalak, illetve szolgáltatások nélkül a kerülőutakon nő a forgalom és a környezet szennyezése, ami nem szolgálja a klímavédelmi célok megvalósítását – tette hozzá a szervezet. Utaltak arra, hogy Karácsony Gergely főpolgármester nem hirdette meg az autósok kitiltását a Lánchídról, ugyanakkor a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán megjelent javaslat már ezt a célozza.

A főváros határozott ígérete alapján bízunk benne, hogy a végleges döntésre tartalmas és valós szakmai vitát követően, 2023 első felében, jó kompromisszumok alapján kerül sor

–- írták, hozzátéve: a Lánchídtól északra hídkapcsolati hiány van, ezt a hálózati hiányt a Lánchíd kiiktatása csak tovább mélyítené.

A Magyar Autóklub jelezte: szakmai álláspontjukat közzétették a honlapjukon és elküldték Karácsony Gergely főpolgármesternek is. A felújított Lánchidat pénteken a buszok, a taxik és a motorosok, kerékpárosok számára nyitották meg, a gyalogosok a tervek szerint a jövő nyár végétől használhatják. Karácsony Gergely az eseményen azt mondta, a híd végső forgalmi rendjéről a budapestiekkel együtt kívánnak dönteni, valódi közéleti viták lefolytatása után.

Nyitókép: Isza Ferenc/AFP

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
KBA98
2022. december 17. 12:28
Ezek szerin KG ( szégyen az ünnep miatt a nevét leírni!) majd lovas fogatokat fog vásárolni , melyekkel átszállítják, - persze nem ingyen - a közlekedni vágyó embereket!
rorshock
2022. december 16. 22:21
Majd a nyírtassi csávó (akit ott leköpnének), eldönti mi jó Budapestnek. Ez így van jól!
Tuners
2022. december 16. 20:57
Drága Lánchíd, jól tartja magát. Londonban a Hammersmith bridge kicsit ennek a testvére, az elsö Hammersmith hidat tervezte William Tierney Clark a Lánchíd tervezöje, és majdhogynem a kiköpött ikertestvére, vagy inkább a prototípusa volt, aztán ez nem élte túl, nem volt elég erös, szóval lecserélték a második Hammersmith híddal ami szintén szuszpenziós híd, bár már más tervezte. De az eredeti hídföket megtartották, szóval én kicsit úgy tekintem mint a Lánchíd testvérét. Leggyömyörübb híd Londonban. Na ez az erösebb, fejlesztett második Hammersmith híd már három éve le van zárva. Késöbb a gyalogosoknak megnyitották a járdákat, de ennyi. Szerintem kicsit el lett hanyagolva, nem a City, nem Tower bridge, szerintem annyi volt a karbantatás hogy amikor a szenzorok kritikus hibát jeleztek le lett zárva aztán ennyi. Látogatom rendszeresen, leróni az erkölcsi támogatásomat. Na majd a Lánchidat is megnézem, de az mindenesetre jól tartja magát, tanult Clark sokat a Hammersmith hídból, nameg a Marlow Bridge-böl. Jó választás volt, a Bazalgette féle második Hammersmith híd nem bírta eddig. https://en.wikipedia.org/wiki/Hammersmith_Bridge
hegyaljai
2022. december 16. 20:41
Gondolom azt a szabályt, hogy "hídon előzni tilos", pláne ilyen határozott záróvonal ellenére nem akarja senki feloldani. Hajrá kerékpárosok! Ti vagytok a közlekedés megmentői! Az autók csúsztatott kuplunggal követnek minden BUBI kerékpárt. Drakulálok!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!