Ezt csinálta a Kerékpárosklub 2013-ban

2014. január 23. 15:57
Az utóbbi években Magyarországon a bringás civil mozgalom átrajzolta a városi létről alkotott fogalmainkat.

A kétezres években az egész országban megugrott a biciklivel közlekedők száma, fiataloktól idősökig, munkásoktól menedzserekig. A bringás közlekedés undergroundból mainstream lett. Most már a politika is foglalkozik a kérdéssel.

A Magyar Kerékpárosklub vállalja a Critical Mass örökségét: egyre többen vesznek részt egyre aktívabban a kerékpáros közlekedés civil szférájában. Bringázz a munkába!-kampányoktól bringás reggelikig az egész országban szerveznek programokat. A klub ugyanakkor csak egyszeri alkalmakra fogad el állami támogatást. 2013 tavaszán megalapították a kerékpáros kerekasztalt, hogy részt vegyenek a 2020-ig tartó operatív programok kialakításában. Országos kerékpáros koncepciót is alkottak, terveiket bemutatták a kormánynak is. A Bubi közbicikli rendszerének kialakításában is részt vesznek. A MÁV-val és az ORFK-val is együttműködnek.

*

A Magyar Kerékpárosklub elnökével, László Jánossal készült korábbi interjúnkat ide kattintva olvashatja.

Összesen 4 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés