Az alternatív közlekedési módokról tanácskoztak

2012. június 11. 9:58
Közlekedj aktívan címmel, a városi, alternatív közlekedési módokat támogató kétnapos konferenciát rendeztek Budapesten. A rendezvény záróelőadásában Vitézy Dávid, a BKK vezetője beszélt fővárosi kerékpáros közlekedésről. László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint ösztönözni kell az embereket arra, hogy letegyék az autót.

Közlekedj aktívan címmel, a városi, alternatív közlekedési módokat támogató kétnapos konferenciát rendeztek Budapesten június 8-9 között. A tíz európai országból érkező nemzetközi szervezetek képviselői bemutatták a városi közlekedést népszerűsítő és fejlesztő programjaikat. László János, a Magyar Kerékpárosklub vezetője pozitívan értékelte a tanácskozást, hozzátéve, hogy a külföldi résztvevők a budapesti kerékpáros és gyalogos városnéző túra után szintén elégedetten tapasztalták a főváros közlekedési változásait.

A konferencia záró előadója Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója volt, aki elmondta, hogy nemcsak a kerékpárutakat, de a gyalogos közlekedés színvonalát is emelni kell. Ezt a célt szolgálják azok az átalakítások, amelyek kiiktatják az aluljárókat és megkönnyítik, kellemesebbé teszik a városi közlekedést a gyalogosok számára, a kerékpárosoknak pedig biztonságos és jó minőségű bicikliutakat biztosítanak. Hozzátette: a kerékpáros közlekedés javítását és népszerűsítést szolgálja a Bubi projekt elevezésű közösségi kerékpár rendszer is, amelyet 2013-ban terveznek elindítani.

László János kifejtette: „ösztönözni kell az embereket arra, hogy letegyék az autókat, és azokat a pontokat, amelyeket kerékpárral vagy gyalogosan meg lehet közelíteni, inkább így érjék el”. A konferencia tapasztalatai alapján László János úgy értékelte, hogy a legjobban Koppenhágában és Berlinben működnek az Active Access szellemében kidolgozott és megvalósított programok.    

Az Active Access fő célja az emberek egészségének javítása és a helyi gazdaság fellendítése, valamint az aktív közlekedési módok (gyaloglás és kerékpározás) népszerűsítése különféle kampányokkal. A hároméves munkát az Európai Unió támogatta az Intelligent Energy Europe program keretében. A magyar Kerékpárosklub ennek a projektnek a keretében indította el és szervezi Helyben vedd meg! kampányát.

Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Az autokózlekedéssel szemben a kerékpár közlekedés veszélyesebb a tömegközlekedés pedig gyérebb és drágább. Ráadásul a rendőröket annyira leköti a trafipaxozás, hogy a kerékpártolvajok aranykorukat élik. Az utcákon gyalogos járőr nincs, úgyhogy szabad a préda.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában