Szebbek, jobbak, gyorsabbak lesznek az új budapesti HÉV-ek

2020. december 29. 13:25

A Portfolio szerint rá se fogunk ismerni az új HÉV-ekre, ha mindez megvalósul.

2020. december 29. 13:25
null

A csepeli, a ráckevei és a szentendrei vonal fejlesztése Budapesten ma a legnagyobb közlekedési adósság és egyúttal a legfontosabb közlekedési beruházás, amelynek jelenleg az első, tervezési szakasza indult el – tájékoztatta a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) kedden az MTI-t.

Akár százzal is mehetnek, minden megújul

A központ közleményében hangsúlyozta, a fejlesztésnek köszönhetően gyorsabban közlekedhetnek majd a HÉV-ek a három érintett vonalon, így a sebességük egyes elővárosi szakaszokon akár az óránkénti 100 kilométert is elérheti majd. Megújul a pálya és az állomások, valamint új, akadálymentes, klimatizált kocsik is érkeznek majd.  A Portfolio megírta: a gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatásnak és a déli HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításának köszönhetően a ráckevei vonal utasforgalma több mint kétszeresére nőhet, ugyanakkor az utasok száma jelentősen növekedhet a másik két vonalon is – fejtette ki a BFK. Hangsúlyozták, a tervezés során folyamatosan egyeztetnek az érintett kerületek és települések önkormányzataival.    

A Duna-parti sávban összefüggő, zöld sétány jöhet létre

A fejlesztés első ütemében a HÉV-ek a Közvágóhídnál a föld alá süllyednek, és egy Boráros téri megállóval érik majd el a Kálvin téri állomást. Ezáltal a Duna-parti sávról eltűnhet a HÉV-vágány és egy összefüggő, új zöld sétány jöhet létre – tették hozzá. A szentendrei (H5-ös) vonalon modern, akadálymentesített megállókat, Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, aminek köszönhetően lehetőség nyílik a sebességkorlátozások megszüntetésére és a szerelvények sebességének növelésére is.

Könnyebb lesz elérni a belső kerületeket

A Portfolio közölte: a ráckevei (H6-os ) és a csepeli (H7-es) HÉV vonalán ugyancsak teljes felújítás várható, akadálymentesítik a megállókat, megújítják az utastájékoztatást, rendezik az állomások környezetét és megszüntetik a sebességkorlátozásokat. A fejlesztések eredményeképp mind a Dél-Pesten, mind a Csepel-szigeti és dél-pesti agglomerációs településeken élők számára jelentősen javul a települések közötti közlekedés, a főváros belső kerületeinek elérése, és a közösségi közlekedés versenyképes alternatívát kínál majd az egyéni közlekedéssel szemben.

A kormány a következő uniós fejlesztési időszakban megvalósítaná a projektet

A MÁV-HÉV Zrt. lebonyolításában zajló – 42, opcionálisan pedig további 12 jármű – beszerzési tenderre két vezető nemzetközi járműgyártó jelentkezett, a francia Alstom és a svájci Stadler. A kivitelezés a 2021 és 2027 közötti európai uniós források rendelkezésre állásának függvényében indulhat el. A kormány döntött arról, hogy ha elégséges uniós forrás áll rendelkezésre, a projektet az előttünk álló uniós fejlesztési időszakban meg kívánja valósítani – tették hozzá.

(Portfolio, BFK, MTI)

Fotó: MTI

Összesen 70 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
fogas paduc
2021. január 04. 12:46
Az kizárt. A Kari Geri majd keresztbe fekszik ennek. Bár akkor talán már nem lesz kizárt.
bunko_jobbos
2020. december 30. 12:56
Kell
bunko_jobbos
2020. december 30. 12:55
Általános iskola 4. osztály: a kör területe r négyzet szer pí. Azaz a sugárral négyzetesen arányos a terület. Akkor lefordítom: ha nem 10 km a sugár, hanem 20, akkor ott négyszer annyi terület van. Azaz a jó munka + jó lakhatást nem a belvárosban iszonyú drága toronyházakkal kel megoldani, hanem fasza vasúttal. És ezt teszi most a kormány egy ideje. Ennyike.
DFK
2020. december 30. 07:18
Csepeliként örülök ennek. De Butapestre nem szabad költeni egy fillért se. Tartsa el magát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!