Kisebb emelkedés várható a kötelező biztosítás díjában

2020. április 27. 14:51

Bár a káresetek száma visszaesett, az egy kárra eső helyreállítási költségek az év eleje óta meredeken nőttek.

2020. április 27. 14:51

A kijárási korlátozás hatására jelentősen csökkent a hazai gépjárműforgalom és így a balesetek is; a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak csökkenését ugyan nem várja, de a tavalyinál kisebb mértékű emelkedésre számít.

A szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott tájékoztatásában jelezte: bár a káresetek száma visszaesett, az egy kárra eső helyreállítási költségek az év eleje óta meredeken nőttek. A forint gyengülése megdrágította az importalkatrészeket, emellett a legtöbb szakszerviz januárban kétszámjegyű óradíjemelést hajtott végre.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás éves átlagdíja az első negyedévben 60 ezer forint körül alakult, az áprilisban megkötött szerződések esetében sem történt visszaesés, sőt néhány százalékkal tovább emelkedtek a díjak. A koronavírus miatt időszakosan javuló kárhányad ugyanakkor a biztosítóknak elegendő tartalékot nyújthat, hogy a tavalyi 15-20 százalékos díjemelés után az idén alacsonyabb mértékű, 10 százalék körüli legyen a díjak növekedése. Ezzel a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak szintje továbbra is a legkedvezőbbek között marad európai uniós összehasonlításban – fejtette ki az FBAMSZ. A közlemény szerint vannak külföldi példák arra, hogy egyes biztosítók a kijárási korlátozások idején díjkedvezményt nyújtanak az autójukat nem használó ügyfeleknek. A független biztosítási alkuszok szövetsége szerint Magyarországon ilyen akciókra kevéssé lehet számítani, mert a gépjármű-biztosításoknak csak nagyon kis részénél követhető nyomon a jármű tényleges használata.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében a törvényi szabályozás nem tesz lehetővé esetleges időszakos díjvisszatérítéseket, ilyen lépésről legfeljebb a casco-díjak esetében dönthet egy-két biztosító. Azonban az ilyen akciók csak az autósok töredékét érinthetik, mert Magyarországon öt autóból egy rendelkezik casco-szerződéssel – jelezte a szövetség.

(MTI)

 

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zsolt75
2020. április 27. 17:44
Ja, a kifizetés összege precízen a gazdasági totálkár értéke alá volt belőve. Gyakorlatilag felújítatták az autó elejét a biztosítóval.
Zsolt75
2020. április 27. 17:40
Érdemes lenne kicsit jobban a körmére nézni a biztosítók kárszakértőinek, kevesebb lenne a díj. Tavaly 2 szinte teljesen ugyanolyan kárral találkoztam (parkolási sérülés elöl, kb. azonos értékű autók), az egyikre 32, a másikra 600 ezret fizettek ki. Az utóbbinak betekintést kértem az irataiba, 2 hűtőt, fényszórót cseréltek, elemeket fényeztek úgy, hogy még a rendszám sem volt megnyomódva, semmi látható sérülés nem volt.
atila68
2020. április 27. 17:00
Jó, hogy nőttek a költségek. 5.000.000 alatt nem kap az ember csak kávédarálót.
Rasdi
2020. április 27. 16:08
Kötelező biztosítás, autótulajdonosok államilag előírt fizetési kötelezettsége. Magánemberek hatóságilag előírt fizetendője másik magánszemélynek (mégha az jogi személy is). Az államilag előyrt kötelezősége miatt adóról, pontosabban adójellegű fizetnivalóról van szó. Akkor pedig elvárható volna, hogy annak mind a mértékét, mind a fejében a biztosítók számára előírt szolgáltatásokat megfelelő törvény szabályozza.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!