Fellegi nem ad pénzt a trolikra

2011. szeptember 23. 09:00

Túl magas a főváros villamos- és trolibusz-beszerzési tenderének forrásigénye, ezért a minisztérium nem tudja támogatni.

2011. szeptember 23. 09:00

Nem tudja támogatni a főváros villamos- és trolibusz-beszerzési tenderét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mert annak 118 milliárd forintos forrásigénye egyedül több, mint a jelenlegi uniós költségvetési ciklusban a közlekedés operatív programban a városi és elővárosi közlekedésre fordítható 98 milliárd forintos keret - írja a Magyar Nemzet.

Ebből az összegből a tárcának nemcsak Budapest közlekedését kell támogatnia, hanem a MÁV és a GYSEV, sőt akár a Volán-társaságok és a helyi tömegközlekedési cégek fejlesztési igényeit is. Az Európai Unió nem finanszírozhatná teljes mértékben a projektet, mert az operatív programban 2013-ban felhasználható keret sem fedezné a villamosok és trolik beszerzésének költségeit.

Amennyiben a főváros nem szabja át az igényeit, Fellegi Tamás miniszter csak megszorításokkal tudná támogatni a változatlan formában elé kerülő projektet.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
krisztoforo48
2011. szeptember 24. 20:14
Azért engem elgondolkodtat néhány dolog közlekedésügyben Magyarországon.Nemrég vállalta át a kormány a MÁV 300 és a BKV kb.80 milliárdos adósságát.A MÁV-ot még megérteném,de tulajdonképpen azt sem annyira.Állambácsi és köztük a mi tőgggyünket akarják fejni folyamatosan és közben nem hallani semmit arról,hogy próbálnak racionálisan gazdálkodni.Nem hallani arról,hogy a vízfejet leépítenék,az adminisztratív létszámot csökkentenék.Nem hallani arról sem,hogy vezetőváltások lennének/kivéve Kocsist,őt sem ezért/,mert képtelenek gazdaságosabban működtetni a társaságokat.Megjegyzem,így meg sem kísérlik,ha állandóan meg lesz tömve a kassza.Az ország összes közlekedési vállalata nem kap ennyi támogatást és a BKV önkormányzati tulajdon!!!
HattoryHanzo
2011. szeptember 23. 12:47
"A fővárosi közgyűlés áprilisban határozott arról, hogy uniós támogatással 96 villamost és 93 trolibuszt vásárol" Az ugye csak valami vicc, hogy 96 villamos meg 93 troli, tehát 189 jármű forrásigénye 118 milliárd forint? Az átlagban 624 millió forint/jármű, tehát durván 3 millió dollár járművenként, miből vannak ezek, és milyen magasan repülnek?!
lastres
2011. szeptember 23. 12:17
ezzel a Magyar Nemzetet olvasó birka néppel úgy látszik, mindent meg lehet etetni. A troli- és busz beszerzés éppen egy olyan EU-s keretet használna fel, ami korábban bebukok projektek miatt szabadult fel. Nagyon nincs köze ahhoz, hogy most az elővárosi prioritási tengelyre egyébként mennyi pénz van még. A BKV gyorsan jelezte, hogy ő tudná használni a pénzt, és letett egy projektet az asztalra. A MÁV, a GYSEV, aVolán kussolt. Most meg miattuk, mert bénáznak, bukjunk el 120 milliárdot? Dögöljön meg a szomszéd tehene is? (ez ugyanis idén felhasználandó keret). Kár, hogy Fellegi is átvette már a pofátlan hazudozás stílust.
Honfi-fi
2011. szeptember 23. 11:07
Esetleg RIKSA? A közmunkaprogramba integrált réti négereket be lehetne fogni egy-egy 3 kerekű elé. Vagy be lehetne indítani 1 gyaloghintó programot is nem idén barnult honfitársaink fölös energiáinak levezetésére (is), meg a tömegközlekedés olcsó felvirágoztatására is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!