Kedden délután a szerb és az ukrán diplomáciai közbenjárásnak köszönhetően négy nap kilátástalanság után megindulhatott a teherforgalom Románia irányában.
A szerb teherautók Magyarország és Lengyelország felé zavartalanul közlekedhettek, az ukrán-román határon azonban négy napra leállt a forgalom, erről a szerbiai Nemzetközi Szállításért Egyesület értesítette a szerb médiát. Neđo Mandić, az egyesület elnöke a szerb Tanjug hírügynökségnek arról számolt be, hogy bár a Lengyelország és Magyarország felé nem volt a teherutó sofőröknek gondjuk, elhagyhatták Ukrajnát, Románia felé erre már nem számíthattak a sofőrök, az ukrán hatóságok ugyanis feltartóztatták őket, miközben, más külföldi teherautó, attól függetlenül, hogy orosz, vagy ukrán árut szállított, átléphette a határt. A sofőröket ugyanakkor nem tájékoztatták a helyi hatóságok arról, hogy miért kell az ukrán-román határon vesztegelniük.
Hétfő délután még 40 jármű várakozott az adott határon és további 20 a pihenőhelyen abban reménykedve, hogy a helyzet megoldódik,
kedden már megközelítőleg 100 Ukrajnában ragadt teherautóról kaptak hírt.
Az esetről értesítették a Szerbiai Gazdasági Kamarát, valamint a szerb közlekedési minisztériumot, folyamatosan frissítették a várakozók listáját a sofőrök adataival. Mandić rámutatott, arra számítanak, hogy Szerbia és Ukrajna között, állami szintű megoldást találnak majd a kialakult problémára.
A Szerbiai Gazdasági Kamara ugyanakkor olyan intézkedések megfogalmazását kezdeményezte, amely enyhíti azoknak a szerbiai szállítócégeknek a nehézségeit, akik az ukrán, az orosz és a fehérorosz piacra szállítanak, hiszen
az elmúlt napokban szinte lehetetlenné vált a szolgáltatás megfizetettése, illetve az áru leszállítása.
A PKS-en belül válságstáb alakult az ukrajnai válság megjelenését követően, hogy kapcsolatot tudjon fenntartani azokkal a gazdasági szereplőkkel, akiket a legnagyobb mértékben érint ez a válság, valamint a kijevi és a bukaresti illetékes szervekkel. Aktív kommunikáció kiépítésén dolgoznak az orosz és az ukrán gazdasági kamarával, miközben folyamatosan kommunikálnak a német, az osztrák és a nyugat-balkáni gazdasági kamarákkal. Marko Čadež, a PKS elnöke, a kamara közleménye szerint a legnagyobb bajban jelenleg a szállító cégek vannak.
Ezt erősítette meg Miroslav Nikolić, a PKS közúti áruszállítással foglalkozó részlegének vezetője is, aki arra figyelmeztetett, hogy jelenleg az áruszállítás Ukrajna, Oroszország és Fehéroroszország felé is nagyon összetett, hiszen bár Lengyelország felé zavartalan a közlekedés, Fehéroroszországon keresztül vezet az út az orosz piacra és jelenleg hatalmas sorok alakultak ki az utakon, hosszú ideig vesztegelnek a teherutók a határon.