Jön az Uber, megújul a Bolt? Így változhat a budapesti taxizás

2024. április 22. 13:09

Szigorú a szabályozás a magyar taxispiacon, de az autók minőségével, a szolgáltatás színvonalával továbbra is versenyképes maradhat a Bolt az Uber visszatérése mellett is. Martin Villig, a Bolt társalapítója az Indexnek azt is elárulta, évente hány kilométert kell vezetnünk ahhoz, hogy megérje saját autót fenntartani.

2024. április 22. 13:09

Nyitókép: Getty Images

Budapestre érkezett Martin Villig, a Bolt társalapítója, hogy meglátogassa a vállalat helyi csapatát, illetve hogy a Startup Hungary invitálására előadást tartson a Boltról és az észt startup-ökoszisztémáról. Az Indexnek adott interjújában a cégvezető arról beszélt, hogy a legnagyobb növekedést jelenleg Nyugat-Európában érik el, mivel ezekre a piacokra csak a közelmúltban léptek, mivel Kelet-Európából indultak, majd Afrikában terjeszkedtek. A magyar és a lengyel piac is felülteljesítő, a metropoliszok közül pedig kiemelkedő London vagy Párizs.

A magyar piacról a társalapítónak az a véleménye, hogy meglehetősen szigorú a szabályozás, ezzel pedig markánsan eltér az európai piacoktól.

Itt a szolgáltatás színvonalával lehet versenyezni, például az autók minőségével és tisztaságával vagy udvarias sofőrökkel. Ahol nincsenek fix tarifák, ott nagyobb a verseny a viteldíjak terén is.

Martin Villig az Uber magyarországi visszatéréséről úgy vélekedik, hogy ezzel a versennyel mindenki nyer, legfőképpen az utazóközönség. Tekintettel a már említett fix árképzésre, azzal őrizhetjük meg a lépéselőnyt, ha a mi autóink újabbak, jobbak, tisztábbak, de a sofőrök kiválasztása és megtartása terén is mellettünk szóló érv a minőség

Ezzel a versennyel mindenki nyer, de legfőképpen az utazóközönség. A technológiai platformok egymást is arra ösztönzik, hogy minél jobbak legyenek, de az együttes jelenlétünk a hagyományos taxitársaságokat is az innovatív gondolkodásmód felé mozdítja. Tekintettel a már említett fix árképzésre, azzal őrizhetjük meg a lépéselőnyt, ha a mi autóink újabbak, jobbak, tisztábbak, de a sofőrök kiválasztása és megtartása terén is mellettünk szóló érv a minőség. Ehhez mindenekelőtt az kell, hogy megfelelő arányban legyenek a jogaik és a kötelezettségeik, emellett a juttatások, a bónuszok kellően motiválók legyenek – emelte ki Martin Villig.

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-80
2024. május 03. 22:15
🍓 ️ ­­A­­ ­­­d­­­ö­­g­ö­s­­ ­­l­­á­n­­­y­o­­­k­­ ­v­á­­r­­n­­­a­­k­­ ­r­­­á­d­­­ 👉 𝗪­­𝗪­­𝗪­­.­­𝗖­­𝗨­­­𝗠𝟰­.­­𝗙­𝗨­𝗡
ahorvath06
2024. április 24. 13:16 Szerkesztve
Ez a Martin Villig nagyon nincs tisztában a budapesti viszonyokkal. A minőségi és esztétikai versenyt biztosan nem a Bolt logós autók nyernék meg. Tahó, tapló, artikulálva beszélni nem tudó, sok esetben félelmet keltő megjelenésű sofőrök, össze-vissza tört és foltozott autók tömege üzemel a szolgáltatónál. Persze azért akadnak elektromos autók is a kínálatban.
auditorium
2024. április 22. 19:28
2x cenzurázta a MANDi a kommentemet. Megismétlem 3x is. Az Uber californiai társaság baleset esetén BIZTOSITJA AZ UTASOKAT és ha igen melyik BIZTOSITÓVAL ? Más EU-tagországokban is vita van erről és ezért több országban megtagadták működésüket. Olcsóbb tarifával visznek, de ez unfair konkurrencia a hazai taxisoknak, akik engedélye magas összegbe kerül és biztositva vannak az utasok. Egyszer volt szerencsém velük utazni a Ferihegyre, akkor még volt Uber Mo-n, egy erősen spizzes sofőr vitt ki régi rossz autóval. Megúsztam, de többé inkább hivatalos magyar taxist hivok.
auditorium
2024. április 22. 19:23
Egy fontos kérdés a californiai Uber cég vezetőjéhez: Az utasok BIZTOSITVA VANNAK BALESET esetén ? Ha igen, melyik biztositó által ? Több Eu-tagország tagadta meg tőlük a működést, mert az olcsóbb tarifájuk, ez unfair, a helyi taxisok működési engedélye magas összegbe kerül, az Uber mennyit fizet a helyi államnak, h. működhessen? - Egyszer volt szerencsém egy ilyennel utazni, hiszen az Uber már régóta szeretne betörni a magyar piacra is. A sofőr félig spizzes állapotban vitt ki egy régi kocsival Ferihegyre. Valahogy megúsztam, de soha többi ilyen taxit nem hivok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!