A Levegő Munkacsoport, a Kerékpárosklub és a Critical Mass közös felhívása

2014. november 23. 19:18

Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.

2014. november 23. 19:18
Levegő Munkacsoport - Kerékpárosklub - Critical Mass

Olcsóbb lett a bérleted drágulás helyett? Automatából is megveheted 30 méteres sorban állás helyett? Akár éjfélkor is? Akár ott is, ahol még soha? A telefonod megmondja, pontosan hány perc múlva érsz be a munkahelyedre tömegközlekedéssel? Üzenetet kapsz, ha nem jár a buszod? Ráadásul a metrón is megkapod, mert végre van rajta térerő? Éjszaka hamarabb jutsz haza BKV-val, és nem kell taxiznod? Ha mégis, akkor normális autóval, amin kártyával fizethetsz? Még beugorhatsz a pékségbe, mert a kijelző szerint csak 6 perc múlva jön a buszod? Ami télen meleg, nyáron hűvös, a többségük már normálisan néz ki és a füstöt sem okádja? Folyamatosan állnak üzembe az új buszok, trolik, villamosok?

A buszon nem csak ellenőr vár, hanem jegyárusítás is? Kevesebb a kimaradt járat? Dugóban araszolás helyett buszsávon utazhatsz munkába? A villamosod hamarabb ér célba? Akár füves pályán? Már a metrón bemondják, ha mégsem jár? Meg úgy általában jobb az utastájékoztatás, mint régen? Végre nem csak a buszsáv és az autók között egyensúlyozva szabályos a kerékpározás? Nem kell bringával keringened egy egyirányú utca miatt? Bringasávos lett az utad? Felteheted a biciklid a buszra vagy villamosra hegymenetben? Bubival is mehetsz, ha úgy gyorsabb? Egyre ritkábban lakatolsz villámhárítóhoz, gázcsőhöz és padokhoz, mert támaszok nőttek ki a földből? 

Te hogy emlékszel? Vajon régen sokkal jobb volt a budapesti közlekedés? 

Szerintünk éppen most kezd kényelmessé és szerethetővé válni. Ugye kiállsz mellette, amikor felszántanák? 

Mert akkor vigyázat, az ajtók záródnak! A fővárosi közgyűlés november 26-án dönthet a BKK feldarabolásáról, majd megálmodójának leváltásáról. 2010 óta végre nem egymás mellett működő sóhivatalokon, inkompetens vezetőkön és hatalmi játszmákon múlik, hogy reggel beérsz-e a munkába. Most lehet, hogy megint így lesz. Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben. (...)

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke

Kürti Gábor és Sinka Károly, Critical Mass Budapest

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 39 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tango47
2016. november 22. 21:59
Én nem tudtam, hogy ez mind Vitézy érdeme, de nehéz is lenne erről meggyőzni.
balbako_
2016. október 18. 07:41
Az általa átvett és átalakított csődtömeg a BKV Tarlós és Orbán hathatós segítségével működőképes vállalattá vált. Ez tagadhatatlan.
anegy_
2016. július 08. 10:40
A kérdések rengetege igen jól összefoglalja a város közlekedésében keletkezett fejlődést. Ha Vitézynek ebben jelentős szerepe van, azt Tarlós higgadtan értékelni is fogja, a szerkezetváltás minden bizonnyal az ésszerűség keretein belül fog változni.
Karbantartó9
2016. június 14. 19:34
Tényleg milyen jó, hogy a belvárosban a lehet kerékpározni! Tömegközlekedni azt, nem, de a bicaj! Na az igen! Pláne október, november, december, január, fenruár, március hónapokban. Akkor az igazi! Na meg az esős napokon, tavasszal, nyáron. Ilyen hatalmas kihasználtságért tényleg érdemes szétcseszni a városi közelkedést! Nagyon-nagyon okosak vagytok, ezzel szerencsétlennel együtt. Kívánni csak egyet tudok: karékpározzatok a városban egyész télen!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!