Bringások kontra autósok

2017. május 23. 12:36
Kinek van igaza: a bringásoknak vagy az autósoknak? Vagy középen van az igazság? Sváby Andrásék utána jártak az ATV-n.

Összesen 19 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Dehogyis. Született tehetség.

...

:D

a kerékpársáv az egyik legbiztonságosabb módja a kerékpárforgalom elvezetésének.
a gépkocsiforgalmat pedig akadályozni kell, mert csak úgy lehet azt csökkenteni. autóból mindig pont annyi van az utakon, amennyi elfér.

igazából azt kéne megérteni magyarországon, hogy az autóval közlekedés nem jelent elsőbbséget. nem jelenti azt, hogy egy lassabb járműnek nincs joga az autót feltartani.
a riporter is teljes tévedésben van, amikor azt hiszi, hogy el kéne abban a sávban férnie a busznak és a biciklinek egymás mellett. nem. tökéletesen elférnek egymás mögött. az az öt másodperc, amit ezzel veszt a busz menetideje, nem számít semmit.

és persze ugyanez pepitában: attól még, hogy az autó lassabban halada dugóban, nincs joga a biciklisnek jobbról előznie.
a közlekedés nem verseny és nem játék. nem az a célja, hogy minél hamarabb jussak el a célhoz, hanem hogy ez gyorsan és biztonságosan sikerüljön. ha a biztonságért cserébe 1-2 perccel nő a menetidő, az bőven megéri.

megjegyzem, az a kereszteződés egy katasztrófa, azt hittem a baleset óta biztonságosabbá tették, de ezek szerint nem.

"Budapest sokkal jobban megfelel az autósoknak, mint sok más európai város."

igen, pont ez a probléma. ahhoz, hogy élhetőbb legyen a város, kényelmetlenebbé és drágábbá kell tenni a kocsikázást.

sokkal több és jobb kerékpáros-infrastruktúra kiépítése lehetne a cél egy élhetőbb városért.
Ugyanakkor sokkal módszeresebben, akár komoly pénzbüntetést is kiszabva kellene rávenni a bringásokat a már meglévő utak használatára és a szabályok betartására - nem csak az autósokkal, hanem a gyalogosokkal és egymással szemben is.
És persze a semmit sem érő kamu tesiórák helyett lehetnem gyakorlati kresz-oktatást tartani az iskolásoknak.

"A biciklit sem lehet teljes értékű közlekedési eszköznek tekinteni, hiszen aki a munkájába jár vele, az is villamossal megy, ha esik az eső"

És ezzel mit is akartál mondani? A biciklisektől hallottál valami olyat, hogy a tömegközlekedés rovására kellene őket előnyben részesíteni?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés