Újabb Bubi-állomások is létesülnek

Nem szűnik meg az Olof Palme sétány

2016. június 1. 16:04
A Városliget átalakításának nyertes tájépítészeti terve nem a végleges verzió, nem fogják megszüntetni az Olof Palme sétányt és több új BuBi-állomás is épül majd a megújult ligetbe – egyebek mellett ezek derültek ki a Városliget Zrt. és a Magyar Kerékpárosklub közötti megbeszélésen.

Nem szűnik meg az egyik legfontosabb kerékpáros útvonal, a Olof Palme sétány a Városligetben, csak a jelenleginél kisebb burkolt felületen fut majd – derült ki azon az egyeztetésen, ami a Városliget Zrt., a Magyar Kerékpárosklub és a Közlekedési Múzeumot képviselő Vitézy Dávid között zajlott le kedden.

Mint kiderült: a tájépítészeti pályázat célja elsősorban a tervező kiválasztása volt, így a nyertes terv még egyáltalán nem a végleges verziót tükrözte, annak pontos kialakítása csak augusztusban kezdődik. A Magyar Kerékpárosklub ígéretet kapott arra is, hogy bevonják az egyesületet a tervvel kapcsolatos egyeztetésekre, mint ahogy a Főmtervvel két hét múlva induló úthálózati tervezés folyamatába is.

A résztvevők arról is megállapodtak, hogy a Liget Projekt részeként irányhelyes kerékpársáv, illetve busz-kerékpársáv létesül a Hermina úton, a Ferdinánd híd felé meghosszabbított Vágány utcán, a Dózsa György úton, Ajtósi Dürer soron, és a Zichy/Dvořák tengelyen. A forgalomcsillapított Kós Károly sétányon és az Olof Palme sétány vonalában kerékpárutat terveznek; emellett több új BuBi-állomás is létesül majd a Városligetben és környékén. Így ni:

 

Összesen 9 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Szóval,
1.)
a győztes tájépítészeti tervről
egyeztetett
a Városliget Zrt. (4fő), a Közlekedési Múzeum (1 fő) és a Magyar Kerékpárosklub (2 fő).
A győztes tájépítészeti tervet alkotó Garten Studio tájépítészeit az egyeztetésre NEM HÍVTÁK MEG.

2.)
Városliget Zrt., a Közlekedési Múzeum és a Magyar Kerékpárosklub
többek között
"MEGÁLLAPODOTT ABBAN,
hogy
- a pályázat célja elsősorban a tervező kiválasztása volt
- az Olof Palme sétány fasora közti bringás útvonal megmarad
- a Liget Projekt részeként irányhelyes kerékpársáv, illetve busz-kerékpársáv létesül a Hermina úton, a Ferdinánd híd felé meghosszabbított Vágány utcán, a Dózsa György úton, Ajtósi Dürer soron, és a Zichy/Dvořák tengelyen. A forgalomcsillapított Kós Károly sétányon és az Olof Palme sétány vonalában kerékpárutat terveznek.
- új Bubi állomásokat telepítenek a parkban és az azt körülvevő utakon."

3.)
MICSODAAAAAA?
A Városliget Zrt. győztes tervet hirdet, azt a művet a "legkiemelkedőbb"-nek minősíti,
később viszont "megállapodik" a bringásokkal(!),
"hogy a pályázat célja elsősorban a tervező kiválasztása volt".

Pedig KORÁBBAN,
2016.05.19-én a Városliget Zrt. ezt közölte:
"A GYŐZTES TÁJÉPÍTÉSZETI TERV MEGVALÓSÍTÁSÁRA, a Városliget parki funkcióinak megújítására, a növényállomány bővítésére és rehabilitációjára 15 milliárd forintot költ a Városliget Zrt. az évtized végéig.
...A többségében tájépítész tagokból álló zsűri egyhangú döntése alapján az 1. helyezett a Garten Studio Kft. tájépítész iroda lett.
...A pályázatban javasolt parkmegújítás szabadon áttekinthető terei, a pályaműnek a történeti elemekhez és ezen belül is az eredeti, Nebbien-féle parktervhez való visszanyúlása, a parkba tervezett új rekreációs funkciók invenciózus megoldása és a távlatokban való gondolkodásmódja miatt lett A LEGKIEMELKEDŐBB, ELSŐ DÍJRA ÉRDEMES ALKOTÁS.
... A LIGET BUDAPEST PROJEKT CÉLJA, HOGY A NYERTES TÁJÉPÍTÉSZETI PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÁSÁVAL biztosítsa a park hosszú távú fenntarthatóságát is."

4.)
Az is különös, hogy a miért kellett a Városliget Zrt-nek, a Közlekedési Múzeumnak és a Magyar Kerékpárosklubnak olyasmikben IS megállapodnia, amik a győztes tervben benne vannak.

2016.05.24., valasz.hu,
Interjú a Garten Studio vezető tervezőjével:
valasz.hu:
"Eddig egyetlen komolyabb vita robbant ki, mégpedig az Olof Palme sétány tervezett megszüntetése miatt, mivel a kerülőre kényszerülő kerékpárosok tiltakoznak a széles aszfaltút eltüntetése ellen."
Szloszjár György:
"A tervünkön szerepel egy kijelölt kerékpárút a gépkocsi-forgalom elől lezárt Kós Károly sétányon, a Hermina úton, a Dózsa György út mellett, illetve az Ajtósi Dürer soron. A parkban a kerékpárosok használhatják a sétautak színezett aszfalt burkolatait is, vagyis nem kellene senkinek nagy kerülőt tennie. A Városliget megújítása kapcsán a BUBI rendszer is több kölcsönző állomással egészül ki."
(teljes szöveg:
http://valasz.hu/itthon/megker..)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában