Így lett Amszterdamból kerékpáros város

2016. május 4. 11:36
Ez a videó arról szól, hogyan építették ki Amszterdamban a kerékpáros infrastruktúrát és hogyan szorították vissza az autós közlekedést a holland fővárosban.

Ez a Streetfilms által készített és a Magyar Kerékpárosklub által feliratozott videó bemutatja, hogyan építették ki Amszterdamban a kerékpáros infrastruktúrát és hogyan szorították vissza az autós közlekedést a holland fővárosban.

Összesen 29 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Télen -16 C fokban, egy méteres hóban mit csinálnának?"

miért kellene, hogy foglalkoztassa őket ez a kérdés?

Van egy kedves ismerősöm, aki egy tanyán nőtt fel és kicsi gyerekkora óta biciklivel járt általános iskolába naponta.
A busz ritkán járt.

Neki egészen más a véleménye a téli meg esős kerekezésről - konkrétan baromságnak tartja.

Fedett bicikliutat? Te még nem láttál biciklist, ezek a kerékpár út helyett az autókkal tartanak! Oxigén hiánnyal tekernek, az agyukba nem jut vér, se látnak se hallanak. Ezek nem hollandok, ezek ilyen magyarul beszélő, de nem értő, identitását elvesztett fickók.

mert nálunk annyira gyakori a mínusz 16 fok és az egyméteres hó?

87-ben volt utoljára annyi.

az, hogy valami példa lehet, nem azt jelenti, hogy egy az egyben mindent át kell venni, nem figyelve a helyi adottságokra. Nem gondoltam, hogy ez sokaknak nem egyértelmű.

eleve nem is értem, mire hozta fel példaként. Senkinek sem kötelező bicikliznie, Hollandiában sem. Aki viszont akar, annak van rá lehetősége. És ha ő éppen mínusz 16 fokban akar, vagy +35-ben, akkor kinek mi köze hozzá?

A lényeg a város belső részeinek élhetőbbé tétele, a tömegközlekedés, a gyalogos utcák és a kerékpárutak előnyben részesítése.

Persze ezt nem lehet úgy, hogy egyből az autók kitiltásával kezdjük. Előtte kell kerékpáros infrastruktúra, P+R parkolók (amit nálunk mindig elszabotálnak), és kulturált tömegközlekedés.

A bigott bringaellenesekben azt nem értem, hogy azért is ugatnak, ha kerékpárutak épülnek, meg azért is, ha az úton látnak bringást. Éppen az ő érdekük lenne a minél több kerékpárút.
Azzal viszont egyetértek, hogy ahol van kerékpárút, ott kötelezően azt kelljen használni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában