„I Bike Budapest”

További fejlesztésekért vonulnak fel a kerékpárosok Budapesten

2016. április 23. 16:26
Több ezer kerékpáros vonult fel az „I Bike Budapest” elnevezésű megmozdulás keretein belül Budapest belvárosában. A Magyar Kerékpárosklub szerint közölte: céljuk hogy minél többen megtapasztalhassák egy kerékpárbarát város hangulatát, a menet ezért Budapest legszebb részein halad át.

A biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdett felvonulást a Magyar Kerékpárosklub szombaton délután, Budapesten. Az „I Bike Budapest” elnevezésű megmozdulás több ezer részvevője délután három óra után indult a Pesti alsó rakpart Szabadság híd felőli oldalától. A rendőri kíséret mellett haladó menetet narancssárga pólót viselő szervezők vezetik, a tömegben pedig kerékpáros rendőrök is tekernek.

A felvonulás néhány órás ideje alatt jelentősen korlátozzák a forgalmat Budapest belvárosában, lezárták egyebek mellett az Andrássy utat és a Bajcsy-Zsilinszky utat, valamint több hidat is. A szervezők jelezték ugyanakkor, hogy a főbb tömegközlekedési járatokat átengedik. A kerékpáros menet végállomása a Margitsziget, ahol a részvevők a megmozdulás zárásaként magasba emelik kerékpárjaikat.

A Magyar Kerékpárosklub korábban közölte, céljuk hogy minél többen megtapasztalhassák egy kerékpárbarát város hangulatát, a menet ezért Budapest legszebb részein halad át. A kerékpározás egyszerű, olcsó és gyors közlekedési mód, emellett a biciklis fejlesztések a nem kerékpározóknak is kevesebb dugót, jobb környezetet jelentenek – fejtették ki, arra is emlékeztetve, hogy a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán megállapodott Tarlós István főpolgármesterrel abban, hogy a klub helyet kap a városházi tervek előkészítésében.

A szervezet szerint folytatni kell a biciklis fejlesztéseket, az elavult kerékpárutakat újra kell tervezni, meg kell oldani a bel- és külváros kapcsolatait, a hidak átjárhatóságát, a közbringa-rendszer fejlesztését és szemléletformáló kampányokat kell indítani

Összesen 67 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Megyek K-ból N-be. Ki van rakva, a bicikli piros
körben, 300 méterre a jó állapotú bicikliút a
főúttal párhuzamosan. De nem és nem: ők
bolyban egymás mellett a főúton. Ha szólsz nekik,
te vagy az intoleráns paraszt.

Válaszok:
emhem | 2016. április 23. 16:48

akkor azok valszeg versenybringások voltak, és egyáltalán nem reprezentálják a biciklivel közlekedőket.

minden magyar állampolgár fizet adót.

A hétvégeken rendszeresen lezárják a belváros jelentős részét az autósok elől.
Hétközben dolgozom, hétvégén bemennék, de mindig van valami több hidat érintő esemény.
Javasolom minden vasárnap kizárólag kulturális célokra csak a Lánchidat és a környékét zárják le a gyalogosoknak.
A biciklisek, futók pedig körözzenek hol a Havanna, hol Békásmegyer körül, vagy a Hortobágyon.
A taxisok szintén!
Ez a város nemcsak az övék!

A szabályok egy része téged véd, más része tőled
véd meg másokat. Mindet szépen betartjuk. Az autósok is, biciklisek is. Az hogy az egyik ember
bunkó, az nem kisebbíti a másik ember
bunkóságát. Szerintem...

Tovàbbi fejlesztések, amit màs fizet..

valóban nem teljesen.
aki külföldön él és nem jár magyarországon sosem, az el tudja kerülni. de másképp nagyon nehéz pl nem fizetni áfát

Feleségemet, miközben sárga mellényben tolta át a minden előírttal felszerelt kerékpárját tavaly a zebrán zöld jelzés mellett elütötte egy autó, amelyik a piroson hajtott át. Az autós felelősségét nem lehetett nem megállapítani, viszont megúszta 50 forint büntetéssel, mert a rendőri jelentést úgy írták meg, hogy még zöldön haladt át, de egy (valójában nem létező) akadály megkerülése miatt nem tudott idejében megállni.

Nem vontam le az általad említett tanulságot, de valóban ide (is) akartam kilyukadni. Feleségem szerencsére kisebb zúzódásokkal és ijedséggel megúszta, a kerékpárban keletkezett kárt most hagyjuk.
Valójában a közlekedés minden szereplője között van szabálykövető és szabályszegő, felesleges ezt kihegyezni az egyik v. másik csoportra, de az biztos, hogy a kerékpárosok a rendőröktől sok védelmet nem kapnak.

Te szeretnél egy 10+ milliós gigapoliszban élni 10 sávos utakkal vagy anélkül? Én biztosan nem.

1. Egy több száz éves várost mint BP, ahol az utca szélességét a lovaskocsikhoz mérték be nem lehet 5 perc alatt átalakítani bicó- frendly-vé. Ennyit a türelemről.

2. Azt látjuk követelőzni nagyon jól tudnak, de pénzt paripát és fegyvert mennyit adnak a csatához?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés