Tarlós véget vet a biciklis feudalizmusnak

2016. április 13. 10:23

Szikszai Péter
Magyar Idők
A kerékpáros propagandista liberális sajtó most arról beszél, hogy Tarlós a hetvenes évekbe süllyeszti vissza Budapestet. Nem. Ami most készül, azt úgy hívják, hogy a józan ész diktálta rend.

„A Városházáról kiszivárgott hírek szerint Tarlós István visszaterelné a rendes kerékvágásba a bicikliseket. Számos privilégiumuk ugyanis megszűnne. Véget érne a kerékpáros felsőbbrendűség, a jobbágysorba taszított autósok sanyargatása. Tehát ha a bringás társadalom titokban még arra számított, hogy majd metróalagútban is szabályosan szembe lehet haladni az érkező szerelvénnyel, akkor keservesen csalódniuk kell.

A magam részéről már azt is óriási előrelépésnek tekinteném, ha a biciklisek nem előzgetnék az autómat rendszeresen jobbról a reggeli dugóban. És most nem a piroslámpás előresorolásról beszélek, hanem arról, amikor a sok transzplantációs programra esélyes extrém sportoló holttérben előzi az araszoló kocsisort. És külön a biciklis forradalom betetőzésének érezném, ha a kerekezők a kerékpárutakat használnák, amelyekért annyit tüntettek, és nem kellene kerülgetni őket például az amúgy is szűk rakparton. (...)

A kerékpáros propagandista liberális sajtó most arról beszél, hogy Tarlós a hetvenes évekbe süllyeszti vissza Budapestet. Nem. Ami most készül, azt úgy hívják, hogy a józan ész diktálta rend.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 72 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nem szereti, ha jobbról előzi a bringás a sorban? Az jó, mert erre sokkal nagyobb esély lesz, ha a bicajosokat kitiltják a buszsávból az olyan helyeken is, ahol eddig használhatták azt.

Az meg milyen érv már, hogy a bringások a metróalagútban akarnának tekerni??? Annyi baromságot csinálnak a bringások egyébként is, mirté kell faszssággal támadni őket?

A visszapillantó használata pedig nem opcionális, kedves sofőr kolléga.

Válaszok:
opht | 2016. április 13. 10:53

"a járda, az út, a villamospálya"

Izé, a járda a gyalogosoké, a villamospálya a villamosoké, ezt értem. De az út az bizony az autósoké és a kerékpárosoké is, ha nincs külön bicikliút.

Ha arra gondolsz, hogy a kerékpárosoknak az autókkal egy sávban, jobbjukon a buszokkal kell haladniuk, akkor egyetértek, ez egy meglehetősen balesetveszélyes megoldás. A legtöbb budapesti főúton most is ez a szabály egyébként.

Azért lenne gond, ha az ötéves gyerekednek kresz vizsgára kellene mennie, amikor megtanul kétkerekű bicajjal menni. Vagy marinéni és feribácsi Alsószömörcéről kénytelen lenne rendszeres orvosi vizsgálatra járni, hogy kerékpárral mehessenek a CBA-ba.

Egyébként mit csinálnak a bringások a hidakon? Én autóval annyira nem éreztem soha, hogy zavarnának, de lehet, csak nem figyeltem.

Ez kétségtelenül igaz. Tényleg érdemes lenne a hidakon leterelni a bringásokat az útra a járda helyett, szerintem sincs helyük a gyalogosok között.

A jobb oldali visszapillantómat egy jobbról előző biciklis törte le a múltkor. Megállt, elnézést kért, majd elhajtott. Végülis le is köphetett volna.

Válaszok:
tommybravo | 2016. április 13. 10:57

Sajnálom, hogy ilyen történt veled. Baromállatokból sok van, függetlenül a járművüktől. A hasonló esetek nyilván ritkábban fordulnak elő, ahol a kerékpárosok nem az autósokkal osztoznak, hanem mehetnek a buszsávon vagy van kerékpárút. Most pont ezeket a lehetőségeket akarják szűkíteni.

Az ilyen vitákban mindig csak olyanok szólnak hozzá, akik áruszállítással foglalkoznak, a nagymamát viszik napi szinten orvoshoz a belvárosba vagy minden nap kocsival kénytelenek bejönni az aglomerációból a város másik végébe. Szegényeknek minden nap szenvedés, mert nem tudnak haladni a tengernyi bringás és a rohadék villamosokhoz igazított piroslámpák miatt.

A Suna hídaink alig bringaképesek az Árpád hídat leszámítva.

Válaszok:
hátakkor | 2016. április 13. 11:34
tommybravo | 2016. április 13. 11:35

Ha sokáig folytatod, elfogy a felkiáltójel a billentyűzetből.
1. MINDEN autós forgalom kitiltása? MINDENMINDEN? Mondjuk az ottlakók is? Ez több tízezer ember lakóhelye. Persze, az átmenő forgalommal kellene valamit kezdeni, de ne legyél már végletes.
2. Például? Buda közlekedése másként szerveződik már történelmileg is, nincsen egyetlen központja, ahol volna értelme nagyobb területet elzárni a teljes forgalom elől.
3. Úgyérted, hogy a VÁROSBA, tehát még a városon kívüli szakaszon? Ezt tényleg azért a napi tucatnyi bringás miatt?
4. Melyik kerületet szeretnéd visszabontani, hogy elférjenek? És kinek a pénzéből szeretnéd kisajátítani a területet?
5. Amikor a reggeli metrón és a 4-6-os villamoson lapjával férnek el az emberek, akkor talán (persze csak talán) nem az a szempont, hogy a bicajodat fel tudd tenni. Egyébként meg miért nem tekered???
6. A BKV most is veszteséggel üzemel, a különbséget adóból pótolják, méghozzá olyanok adójából is, akik soha nem használják. Fontos lenne a fizető utasok arányának javítása, de ennek nem az az útja, hogy a többi emberrel fizetteted meg.

Szerinted ennyi az egész? Dekurva egyszerre egy várost vagy egy országot működtetni!

Én támogatom a kerékpáros közlekedést, de az ilyen leegyszerűsítű, egydimenziós megközelítés pontosan az autópárti idióták szintjére süllyeszti a vitát.

Én pont amellett érveltem, hogy a kerékpáros rendszám életszerűtlen. A "mit csinálnak a bringások a hidakon" pedig egy korábbi hozzászólónak ment, aki elégedetlenkedett ezzel kapcsolatosan. Peace, yo.

Oslo: "A mostani tervek szerint a tiltás a belvárosi zónát érintené, ahol mindössze ezer ember él, viszont közel kilencvenezren dolgoznak."

A te terved több tízezret érintene a Nagykörúton belüli részek lezárásával. Mindkét város (Oslo, Helsink) 600 ezer lakossal bír összesen, Budapestnek eltérőek az adottságai. Más város, más körülmények, más lehetőségek.

A hidakról le kell tiltani öket.
Keljenek át vizibiciklivel, ami legyen bérelhetö mint a BUBI, ez lehetne a BUZI.

Én igen ritkán tekerek, annál többször megyek kocsival, szóval ismerem a fogalmat. Meg az egyéni tapasztalatom az, hogy a hátam mögül érkező "dolgok" nem a semmiből szoktak előugrani, hanem előbb megjelennek a tükörben, aztán elérik a holtteret, majd megjelennek mellettem. Persze lehet, hogy más kocsiban ez másként működik.

És miután elsajátítod ezt a képességet, megkapod a jogosítványod. Legalábbis az én időmben ez így volt még.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés