Totál hülyének nézik a bringásokat

2015. december 8. 8:28

PolSzoc
PolSzoc
Semmibe vezető bringautak, a közlekedés elemi logikájának a felrúgása. Lassan megjelennek majd az ablak nélküli falak, a semmibe vezető díszköves lépcsők is.

Érthetetlen, hogy miért nem konzultálnak a szakértőkkel vagy egyszerűen csak miért nem hasznának guglit. Egy ekkora volumenű építkezésnél – mint amilyen ez az egész fonódó projekt – nincs egy ember, aki utána nézne a kerékpárutak paramétereinek és használná a józan paraszti eszét? De az is érdekelne, hogy hogyan lehet bevenni egy kilencven fokos kanyart, vagy hogy a faszán egy fókuszba terelt gyalogosok és bringások egymásé helyett kinek az anyját emlegethetik majd. Ezt már eljátszották az Erzsébet híd alatt, végül is, gyakorlat teszi a mestert.

Tényleg az látszik, hogy amihez hozzányúlnak, annak annyi. Miközben Egerben világítós bringa utat adnak át, leiskolázva ezt az egyre élhetetlenebb Budapestet, itt nagyjából arra készülhetünk az eddigi tapasztalatok alapján, hogy akár még vissza is bonthatják az eddig elkészült sávokat. Mindezt a lebetonozott fáknál el is lehetne kezdeni, egyébként is, ez az egész betonozási mánia Orwellt idézi a monolitásával és kérlelhetetlenségével.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 40 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Bezzeg a derék vidéki, tradicionális bringások, akik nem trendet követnek, hanem a kocsmából kerekeznek haza kivilágítatlanul.

szívemből szóltál

pl. a velencei bringakörúton is vannak hasonló éles kanyarok, az ember lelassít és figyelmesen beveszi őket

nem volt hely nagyobb ívre, ezt lehetett...

de persze ez sem jó



az amihez hozzányúlnak tönkremegy duma is uncsi már, demsky alatt mennyi bringaút is épült???

Így van, ép eszű ember a légszennyezettség miatt ha lehet, még többet autózik.

az okoskodó pártkatonáknak:

Demszky után az volt a legjobb, hogy jött a BKK. Rengeteg jó ötlettel felkavarták az állóvizet. Sokkal többet tettek a kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséért, mint korábban bárki. Ahogy a tömegközlekedésért is.

Ettől függetlenül a kerékpárút-építés nálunk nem mást jelent, mint aszfaltcsíkok lefestését. Ez senkinek sem jó, tekintve, hogy konfliktusforrásokat gerjeszt. A nem elválasztott kerékpárúton kóvályog a gyalogos, a kerékpáros kerülgeti, kölcsönösen anyáznak. A bringás lemegy az útra, ott meg az autósokkal veszekszik.

Nincs olyan, hogy hülye bringás vagy autós. Mindenhol vannak súlyos idióták. Éppen ezért az lenne a cél, hogy ezeket az idiótákat ne eresszük össze.

én több, mint 20 éve bringázom, és közel húsz éve autóm is van. Bármennyire fura, a kettő nem zárja ki egymást.

el tudod képzelni azt a szituációt, hogy az embernek nem tetszik ez:

http://kep.cdn.index.hu/1/0/10..

illetve nem tetszik ez:

http://kep.cdn.index.hu/1/0/10..

DE tetszik ez

http://kep.cdn.index.hu/1/0/10..

?

Mindegyik az egri kerékpárút.

ugye azt tudod, hogy ennek a legkisebb mértékben sincs köze ahhoz, amit én írtam?

Igen, én is belövöm magam minden reggel, mielőtt munkába indulok.

Idióta

az adójával belefizet az is, aki életében nem járt még pesten, nem hogy bicikliutat használna itt.

az meg ebből a szempontból irreleváns, hogy az autó mit pufog ki. egy autós fizet vagyonszerzési illetéket a kocsi vásárlásakor, fizet adót a helyi önkormányzatnak (mindegy milyen néven), fizet az úthasználatért (matrica), fizet a parkolásért, fizet kötelező felelősségbiztosítást. jól látható azonosító van az autóján, ezért szabálytalanság esetén a térfigyelő felvételei alapján is kaphat bírságot.

ezt úgy a saját szja-ján felül dobja be a közösbe.


ezzel szemben ott a bringás, aki nem fizet illetéket még ha egymilliós bringát vesz akkor sem (vö vagyonszerzési illetéket fizetsz egy 150ezer forintos rom vásárlása esetén is), nem fizet területi bringás adót, nem vesz matricát, nem fizet a közterületi biciklitároló használatáért. nincs rajta semmilyen azonosító, egy közúti károkozást követően csak a becsületességén múlik, hogy marad-e a helyszínen és vállalja-e tettének következményeit.

szóval szvsz megállja a helyét az a felvetés, hogy nem egyforma súllyal kellene beleszólniuk az autósokkal közös közlekedési tér használatába/felosztásába.

Osztan a bringasok talan fizetnek sulyadot, biztositast, vagy ugy egyaltalan kotelezve vannak jogositvanyra, de minimum KRESZ vizsgara? Ja hogy nem?

Akkor meg pofa lapos, az keri a zenet, aki fizeti a zeneszt, azok pedig az autosok.

Semmivel. Hacsak nem azzal a kis materiaval, hogy oda szaratjak az ebeiket, amik utan szinten nincs ebado.

fogalmam sincs, gázolsz-e. Csak azt nem értem, mi a fasz köze van ennek ahhoz, amit írtam. Szerintem te sem.

Tisztán látszik, hogy semmi sem áll távolabb tőled, mint a gyűlölködés. Nem csoda, hogy zavar.

Tessék nemi szerven sújtani az ilyet. Fontos, hogy a fejét ne üsse, hiszen eleve hülye.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés