A Levegő Munkacsoport, a Kerékpárosklub és a Critical Mass közös felhívása

2014. november 23. 19:18

Levegő Munkacsoport - Kerékpárosklub - Critical Mass
Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.

Olcsóbb lett a bérleted drágulás helyett? Automatából is megveheted 30 méteres sorban állás helyett? Akár éjfélkor is? Akár ott is, ahol még soha? A telefonod megmondja, pontosan hány perc múlva érsz be a munkahelyedre tömegközlekedéssel? Üzenetet kapsz, ha nem jár a buszod? Ráadásul a metrón is megkapod, mert végre van rajta térerő? Éjszaka hamarabb jutsz haza BKV-val, és nem kell taxiznod? Ha mégis, akkor normális autóval, amin kártyával fizethetsz? Még beugorhatsz a pékségbe, mert a kijelző szerint csak 6 perc múlva jön a buszod? Ami télen meleg, nyáron hűvös, a többségük már normálisan néz ki és a füstöt sem okádja? Folyamatosan állnak üzembe az új buszok, trolik, villamosok?

A buszon nem csak ellenőr vár, hanem jegyárusítás is? Kevesebb a kimaradt járat? Dugóban araszolás helyett buszsávon utazhatsz munkába? A villamosod hamarabb ér célba? Akár füves pályán? Már a metrón bemondják, ha mégsem jár? Meg úgy általában jobb az utastájékoztatás, mint régen? Végre nem csak a buszsáv és az autók között egyensúlyozva szabályos a kerékpározás? Nem kell bringával keringened egy egyirányú utca miatt? Bringasávos lett az utad? Felteheted a biciklid a buszra vagy villamosra hegymenetben? Bubival is mehetsz, ha úgy gyorsabb? Egyre ritkábban lakatolsz villámhárítóhoz, gázcsőhöz és padokhoz, mert támaszok nőttek ki a földből? 

Te hogy emlékszel? Vajon régen sokkal jobb volt a budapesti közlekedés? 

Szerintünk éppen most kezd kényelmessé és szerethetővé válni. Ugye kiállsz mellette, amikor felszántanák? 

Mert akkor vigyázat, az ajtók záródnak! A fővárosi közgyűlés november 26-án dönthet a BKK feldarabolásáról, majd megálmodójának leváltásáról. 2010 óta végre nem egymás mellett működő sóhivatalokon, inkompetens vezetőkön és hatalmi játszmákon múlik, hogy reggel beérsz-e a munkába. Most lehet, hogy megint így lesz. Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben. (...)

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke

Kürti Gábor és Sinka Károly, Critical Mass Budapest

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 32 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Most a kerékpárosok következnek a tüntetés szervezésben, ennyi.

Vitézyt valakik odatették 2010-ben, ahová tették. Akkor sem kérdeztek meg senkit, nem voltak tekintettel semmire.

Most ugyanezek, vagy mások - alapjában véve mindegy - ugyanilyen módszerekkel eltávolítják.

Mi van ezen sajnálni való?

Nem így látom.

Én nem vagyok budapesti. Vidéken, ahol nem Vitézy fújja a passzátszelet, ugyanilyen "kerékpárosbarát" intézkedéseket látni. (Azért az idézőjel, mert én a festékkel rajzolt kerékpárutakat nem tartom biztonságos, kerékpárosbarát megoldásnak).

Hogy kifizetőhely-e vagy sem, azt nem tudom, de még érhetnek meglepetések, te sem egy audit alapján mondod, amit mondasz.

Mindenesetre az ellenőrök történetei nem festenek túl jó képet a helyzetről, de ez nyilván nem Vitézy sara.

Nekem nem szimpatikus ez a gyerek. De szemmel láthatóan vannak eredményei és nagy lelkesedéssel teszi a dolgát. Igaz, neki nem kell folyamatos ellenszélben, állandó keresztbe tevésekkel küszködnie kormányoldalról.
Hogy homokos, az nem zavar mindaddig, míg nem akar egy zsúfolt buszon szorosan mögém állni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés