A megrögzött autós vallomása: a bicikli a városi közlekedés csúcsa

2014. augusztus 24. 20:04

Mátrai Viktor
Alternatíva
Nehéz ügy, de el kell ismernem: retardált voltam eddig, hogy mindenhova autóval jártam és nem vettem rá magam előbb a bringa vásárlásra.

Adok pár tanácsot, ami segíthet abban, hogy ne halj meg az első napodon és jól válassz biciklit.

Városba mindenképp acélvázas single speed (egysebességes) biciklit kell venni, mert igénytelen és elnyűhetetlen. Nekem átgondoltan kellett áttételt választanom, mert a Hegyvidéken lakom és a II. kerületben dolgozom, tehát elég sok emelkedővel találkozom, de ha valaki inkább Pesten jár, választhat gyorsabbat is. A bringámon levő konfiguráció 45km/óra körüli sebességnél fogy el és 8-10%-os emelkedőn még fel tudok vele tekerni.

Baromi nagy közhely és nem kell magyarázni, de nagyon fontos, hogy legyen mindenki kivilágítva és a fékek fogjanak. Ha esik, ha szürkül, mindig villogjon minden a biciklin, mert (ezt autósként mondom) nagy segítség, ha feltűnően közeledik a másik.

Egy nagyon jó lakat kell, hogy ne, vagy legalábbis nagyon nehezen lehessen csak meglopni minket. Erre szerintem nem szabad sajnálni húsz-harmincezer forintokat. Ha ezek megvannak, akkor érdemes fölpattanni és tekerni, mert nagyon jó móka.

Sok-sok pozitívuma van a bicózásnak, ezek közül -a teljesség teljes igénye nélkül- néhány:

Talán a legfontosabb, hogy a bringa ötször gyorsabb napközben mindennél. Erre jó példa, hogy 12 perc alatt értem el a Széna térről a Deákra. Mindezt úgy, hogy le volt zárva minden az Ironman-verseny miatt és a Lánchídon csak a gyalogosok közt tudtam haladni. Adott körülmények közt ez kocsival egy minimum fél órás szopóroller lett volna. Példa 2.0: A cirka 6 km-re levő munkahelyemre is 10-13 perc alatt érek be. Ez autóval legalább 25 perc a sok piros lámpa és a sok másik autós miatt. Egyébként ha nincs forgalom, akkor 15 perc. Tíz perc alatt csak akkor lenne teljesíthető a táv, ha az Alkotás utcán kb. 130-cal mennék, hogy átérjek minden lámpán.

Nagyon fontos előnyök, hogy

- tulajdonképpen nincs fenntartási költsége,
- nem kell parkolót keresni és fizetni,
- nem szennyezzük a környezetet,
- elég jó kondija lesz az embernek tőle,

- rettentően menő dolog egy szép bicikli. 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 46 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

aka. hogy ne halj meg az első napodon.. egy nagyon jó lakat kell.

és piázni is lehet, amíg még fel tudsz a cangára szállni..

45-el ritkán lehet menni a forgalom miatt.

"Aki Budapesten vagy nagyobb városokban biciklivel közlekedve lihegve nyeli a benzingőzös levegőt az nem normális!Többet árt egészségének mint használ.De minden hülye maga döntheti el hogyan akar elpusztulni."

Minél nagyobb arányban térnek át emberek a bringás közlekedésre, annál tisztább lesz a városi levegő.

Minden generáció meg akarja különböztetni magát az előzőektől. Ha csak a nagyanyjuk boltbajáró, rozsdás Csepeljére pattanhatnának fel a fiúk, akkor nem lenne trendi a bringázás. De mióta egy menő járgányba bele lehet tolni annyi pénzt, amennyiért már autót is lehetne venni, azóta más a helyzet. A divatfüggő sznobéria, ha lefaragják vadhajtásait, hasznos tud lenni. A kultúrát, művészetet is a sznobok tartják el és nem okoznak vele kárt. A bringázás élhetővé teszi a várost.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés