A megrögzött autós vallomása: a bicikli a városi közlekedés csúcsa
„Adok pár tanácsot, ami segíthet abban, hogy ne halj meg az első napodon és jól válassz biciklit.
+ Városba mindenképp acélvázas single speed (egysebességes) biciklit kell venni, mert igénytelen és elnyűhetetlen. Nekem átgondoltan kellett áttételt választanom, mert a Hegyvidéken lakom és a II. kerületben dolgozom, tehát elég sok emelkedővel találkozom, de ha valaki inkább Pesten jár, választhat gyorsabbat is. A bringámon levő konfiguráció 45km/óra körüli sebességnél fogy el és 8-10%-os emelkedőn még fel tudok vele tekerni.
+ Baromi nagy közhely és nem kell magyarázni, de nagyon fontos, hogy legyen mindenki kivilágítva és a fékek fogjanak. Ha esik, ha szürkül, mindig villogjon minden a biciklin, mert (ezt autósként mondom) nagy segítség, ha feltűnően közeledik a másik.
+ Egy nagyon jó lakat kell, hogy ne, vagy legalábbis nagyon nehezen lehessen csak meglopni minket. Erre szerintem nem szabad sajnálni húsz-harmincezer forintokat. Ha ezek megvannak, akkor érdemes fölpattanni és tekerni, mert nagyon jó móka.
Sok-sok pozitívuma van a bicózásnak, ezek közül -a teljesség teljes igénye nélkül- néhány:
+ Talán a legfontosabb, hogy a bringa ötször gyorsabb napközben mindennél. Erre jó példa, hogy 12 perc alatt értem el a Széna térről a Deákra. Mindezt úgy, hogy le volt zárva minden az Ironman-verseny miatt és a Lánchídon csak a gyalogosok közt tudtam haladni. Adott körülmények közt ez kocsival egy minimum fél órás szopóroller lett volna. Példa 2.0: A cirka 6 km-re levő munkahelyemre is 10-13 perc alatt érek be. Ez autóval legalább 25 perc a sok piros lámpa és a sok másik autós miatt. Egyébként ha nincs forgalom, akkor 15 perc. Tíz perc alatt csak akkor lenne teljesíthető a táv, ha az Alkotás utcán kb. 130-cal mennék, hogy átérjek minden lámpán.
Nagyon fontos előnyök, hogy
- tulajdonképpen nincs fenntartási költsége,
- nem kell parkolót keresni és fizetni,
- nem szennyezzük a környezetet,
- elég jó kondija lesz az embernek tőle,
- rettentően menő dolog egy szép bicikli. ”
Összesen 42 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
"Aki Budapesten vagy nagyobb városokban biciklivel közlekedve lihegve nyeli a benzingőzös levegőt az nem normális!Többet árt egészségének mint használ.De minden hülye maga döntheti el hogyan akar elpusztulni."
Minél nagyobb arányban térnek át emberek a bringás közlekedésre, annál tisztább lesz a városi levegő.
Minden generáció meg akarja különböztetni magát az előzőektől. Ha csak a nagyanyjuk boltbajáró, rozsdás Csepeljére pattanhatnának fel a fiúk, akkor nem lenne trendi a bringázás. De mióta egy menő járgányba bele lehet tolni annyi pénzt, amennyiért már autót is lehetne venni, azóta más a helyzet. A divatfüggő sznobéria, ha lefaragják vadhajtásait, hasznos tud lenni. A kultúrát, művészetet is a sznobok tartják el és nem okoznak vele kárt. A bringázás élhetővé teszi a várost.
Bejelentkezés