Kicsit sem utálom a kerékpárosokat

2013. november 19. 10:33

Tarlós István
Index
Van a kerékpárosoknak egy olyan szegmense, tisztelet a nagyszámú kivételnek, akinek el kellene magyarázni azt is, mit jelent a piros lámpa. Interjú.

Volt egy olyan alapelv a választások előtt, hogy a forgalmat különböző eszközökkel szorítsák ki a belvárosból, és legyen a tömegközlekedésnek, a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak elsőbbsége. Az uniós kötelezettségnek számító dugódíj is valami hasonlóról szól a maga módján.

Nem csúsztatható össze a kerékpáros-forgalom a gyalogos-közlekedéssel, mert a kerékpárosok az úttesten, a gyalogosok a járdán közlekednek.

Ez lenne a jó, de a gyakorlatban nem mindig van így.

Több kerékpárutat építettünk 3 év alatt, mint előtte 10 év alatt. A közösségi közlekedést továbbra is preferáljuk, csak nem olyan szélsőséges módon és ütemben, ahogy Vitézy tette. Nem az az egyetlen lehetséges mód erre, hogy piros hullámokkal teljesen ellehetetlenítsük az autós közlekedést. Nem lehet ajtóstól rontani a házba: be kell fejezni a 4-es metrót, elég P+R parkoló kell. (...)

Visszakanyarodva a kerékpározáshoz. Mikor ült utoljára biciklin?

Régen nagyon sokat kerékpároztam, ma már nem. De nem tudom, milyen összefüggést lehet ebből felállítani.

Csak annyit, hogy mennyire vannak első kézből szerzett tapasztalatai az ügyben.

Nézze, támogatom a kerékpározást, nem véletlenül építünk ennyi kerékpárutat, és átadjuk a bérbringarendszert is. De megkérdezhetné Vitézy Dávidot is, mikor vezetett utoljára autót.

Miért, mikor, ön tudja?

Soha az életben. Úgyhogy én kicsit sem utálom a kerékpárosokat, mert valaha sokat bicikliztem. Vitézy úr nem nagyon értheti az autósokat, mert akkor vezetett autót, amikor én helikoptert. Viszont az sem jó, hogy építjük a kerékpárutakat, és a Károly körúton meg azt látom, hogy a biciklis a gyorsítósávban biciklizik.

Pedig ez pont olyan, mint amikor az autósok egy szűk, de agresszív rétege a buszsávot használja.

Van a kerékpárosoknak egy olyan szegmense, tisztelet a nagyszámú kivételnek, akinek el kellene magyarázni azt is, mit jelent a piros lámpa.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 9 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Van a kerékpárosoknak egy olyan szegmense, tisztelet a nagyszámú kivételnek, akinek el kellene magyarázni azt is, mit jelent a piros lámpa.

Az a szegmens ismeri, a Rákóczi térről. És azt képzeli, hogy kuplerájt csinálhatnak az egész városból.

A kerekparosokat is kotelezni kellene jogositvanyra, minimum egy KRESZ elmeletire. Rendszamot, es jogositvanyt nekik! Lenne belole egy csomo bevetel is.

Nagyon sokan pofatlanul tesznek a piros lampara, a jobbratartasra, es meg sorolhatnam.

A kerékpárosok egy része visszaél azzal a ténnyel, hogy rendszám alapján nem azonosítható, és a szabálytalanságai bűntetlen maradnak.

Tudok olyan esetről, hogy a szabálytalanul kikanyarodó biciklis okozott tömeges balesetet, és a kerékpárost elkerülő jármű utasai vesztették el az életüket. A biciklis meg továbbhajtott. A mai napig sem került elő.

Megértelek, de te nem a bicikliseket, hanem azok "egy szegmensét" utálod, - velem együtt.
Hozzáteszem én pl. sokat kerékpározom, de nem az a beöltözött, habókos szektatag vagyok, akik miatt sok negatív vélemény alakult már ki.
Azok bizony a társadalom azon rétegéhez tartoznak, akik ki tudja mi okból, de azt vallják, hogy őket bizony nem lehet korlátozni. Mennek, ahogy kedvük tartja. Bele mindenbe és ha odaszólsz, kapsz egy középső ujjat.
Na, ebből az emberfajtából kerül ki a liberális attitűddel megvert mag is.
Hogy miként tudtak ennyire biciklisként uniformizálódni, nem tudom. Talán a beteges elkülönülési, kiválási, egyedi indíttatási ösztön miatt?
Azt vallom én is: jogosítványt és rendszámot a biciklire!!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés