A Lánchíd megnyitása

2012. augusztus 27. 11:13

Kürti Gábor
Fent és Lent

Ne dőljünk most hátra, mert ideje lenne elgondolkodni a következő logikus lépésen, a Váralagút és a Lánchíd útpályáinak busz-kerékpársávvá alakításán.

Nyáron egy haverommal felültünk a Lánchíd közepére számolgatni. Bár a híd, a Váralagút, és a József Attila utca csúcsidőben teljesen megtelt autóval, sőt, a tovagyűrűző torlódás miatt még a Fő utca, Mészáros utca, és Bajcsy Zsilinszky út is, a hídon irányonként és percenként mindössze 5-15 autó haladt át.  A buszok eközben a dugóban vesztegeltek, pedig egyetlen 10 méteres buszon annyi ember állt, ahány autó összesen a hídon. 

Ezért ne dőljünk most hátra, mert ideje lenne elgondolkodni a következő logikus lépésen, a Váralagút és a Lánchíd útpályáinak busz-kerékpársávvá alakításán. A tömegközlekedés azonnal gyorsabb, sűrűbb, így versenyképesebb lehetne a belváros közepén (ez Budapest Szíve programcél). Az azt kiegészítő taxik kiszámítható idő alatt kelhetnének át a Dunán, a gyalogosok fulladás nélkül átsétálhatnának az alagúton. A budai biciklitulajdonosok pedig meghívót kapnának a városi kerékpározásra, ami jelenleg egy akadályversenyhez hasonló élmény. Lehet választani a fél Gellért hegy megmászása (Hegyalja út), egy szabálytalan buszsávon tekerés (Erzsébet híd), a város legnagyobb kipufogója (Váralagút), legbüdösebb belvárosi utcája (József Attila), és a hömpölygő Margit körút között. A forgalomcsillapított Váralagút szinte ingyen oldaná meg a tömegközlekedők, taxik, kerékpárosok problémáit, de a Fő utca és Bajcsy kidugulásával az aznap éppen autót vezetők tízezreinek is gyorsíthatná a közlekedését. E semmibe sem kerülő beruházás hatásait fontosabbnak tartom a Kossuth Lajos utca milliárdokba kerülő forgalomcsillapításánál is. A Lánchíd - rettenetes állapotának köszönhetően - amúgy is felújítás előtt áll. A megnyitás napján az új forgalmi rend is megkönnyebbülés lehet, de minek is várnánk addig, ha már most megnyithatnánk az ésszerű közlekedés előtt.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: https://kerekpar.mandiner.hu/trackback/3938