Mit tesz a BKK a Margit hídon a kerékpárosokért?

2012. március 27. 7:20

Vitézy Dávid
Cycle Chic
A híd történelmi szerkezeti adottságai miatt ennél jelentősebb járdaszélesítés nem volt lehetséges az északi oldalon a felújítás évekkel ezelőtti tervezésekor.

„Mit tesz a BKK a Margit hídon a kerékpáros helyzet további javítása érdekében? 

1. A Magyar Kerékpárosklub jelzései alapján és saját tapasztalatainkból is tudjuk, hogy az útpályán mindkét irányban elhelyezett kerékpáros nyom burkolati jelek lekoptak. Új piktogramok felfestése technológiai okokból a tél folyamán nem volt lehetséges, 2012 április elején azonban végleges formában alakítjuk ki őket, ami a korábbinál sűrűbb elhelyezést, a műszaki előírásoknak megfelelő méretű és elrendezésű, vékony, de mégis tartós kivitelű kialakítást jelent. A kivitelezéshez szükséges beszerzések a BKK Közút részéről mar folynak. 

2. A Margit híd végleges forgalomba helyezési engedélyének kiadása előtt a déli oldali járdán korábban tervezett rámpák építése, a gyalog-kerékpárút kijelölése nem lehetséges, az veszélyeztetné a hatóság általi forgalomba helyezést. A jelenleg kialakított forgalmi rend közútkezelői hatáskörben történő későbbi módosításról való döntéshez a Pro Regio uniós Közreműködő Szervezet esetleges előzetes jóváhagyására és az aktuális forgalomszámlálási adatokra lesz szükség. 2012 júniusáig forgalmi vizsgálatot és konfliktusvizsgálatot fogunk végezni a hídfelújítás és használatbavétel után kialakuló forgalmi helyzet pontos megismerése érdekében, a gyalogos, kerékpáros és gépjárműforgalomra vonatkozóan, a déli járdáról ezt követően döntünk. 

3. A kapcsolódó útszakaszokon, illetve kerékpárutakon a következő korrekciók várhatók:
• A hídfőkben a fokozottan igénybevett, összetöredezett útpálya helyreállítása a BKK útfelújítási programjának részeként valósulhat meg. A Fővárosi Közgyűlés döntése értelmében a híd környezetében az alábbi útfelújításokra kerül sor: Bem rakpart (Lipthay utca – Árpád fejedelem útja), Lipthay utca (Bem rakpart – Margit híd, budai hídfő), Margit krt. (Lipthay utca – Margit utca), Tölgyfa utca (Margit krt. csomópontbál kimaradt szakasz). Az első helyszín felújítása 2013-ban, a többi a Budai fonódó villamos projekt megvalósításával, tervezetten 2014-ben valósulhat meg. Minden útszakaszon a kerékpárral közlekedők igényeire odafigyelünk. 
•  A jelzőlámpás csomópontoknál a forgalomba helyezési eljárás keretében ellenőrizzük a terv szerinti megvalósulást, és megvizsgáljuk az esetleges kerékpáros forgalmi konfliktusokat, és az adottságok figyelembe vételével törekszünk azok feloldására.
•  A Jászai Mari téri felszíni gyalogátkelő engedélyezési tervei elkészültek, megvalósítása 2012 év végig várható. Itt a Pozsonyi út – Balassi Bálint utca irányú kerékpáros kapcsolatok helybiztosítása megtörténik.
•  A pesti és a budai hídfő tágabb környezetének kerékpáros szempontú tervezésére a »Budapest belső városrészének komplex kerékpárosbarát fejlesztése« c. projekten belül kerül sor 2012-ben, a kivitelezést 2013-ra tervezzük.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 23 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Minden értelemben szörnyű volt az az aluljáró, a felszíni átkelés még a torlódásos csomóponttal együtt is sokkal jobb.

na most a kresz szerint, át lehet hajtani a hidon, vagy le kell szállni?

eredeti állapot visszaálltása, nem tudom, akkor volt e aluljáró...

Azért érdemes a kerékpárosok kedvében járni, mert egy kerékpár sokkal kevesebb helyet foglal és sokkal kevesebb káros anyagot bocsát ki a városban, mint a jellemzően ugyanannyi (azaz egy) utast szállító személygépkocsi.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában