Bringások kontra autósok

2017. május 23. 12:36

Kinek van igaza: a bringásoknak vagy az autósoknak? Vagy középen van az igazság? Sváby Andrásék utána jártak az ATV-n.

2017. május 23. 12:36

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
emhem
2021. október 10. 11:30
a kerékpársáv az egyik legbiztonságosabb módja a kerékpárforgalom elvezetésének. a gépkocsiforgalmat pedig akadályozni kell, mert csak úgy lehet azt csökkenteni. autóból mindig pont annyi van az utakon, amennyi elfér. igazából azt kéne megérteni magyarországon, hogy az autóval közlekedés nem jelent elsőbbséget. nem jelenti azt, hogy egy lassabb járműnek nincs joga az autót feltartani. a riporter is teljes tévedésben van, amikor azt hiszi, hogy el kéne abban a sávban férnie a busznak és a biciklinek egymás mellett. nem. tökéletesen elférnek egymás mögött. az az öt másodperc, amit ezzel veszt a busz menetideje, nem számít semmit. és persze ugyanez pepitában: attól még, hogy az autó lassabban halada dugóban, nincs joga a biciklisnek jobbról előznie. a közlekedés nem verseny és nem játék. nem az a célja, hogy minél hamarabb jussak el a célhoz, hanem hogy ez gyorsan és biztonságosan sikerüljön. ha a biztonságért cserébe 1-2 perccel nő a menetidő, az bőven megéri. megjegyzem, az a kereszteződés egy katasztrófa, azt hittem a baleset óta biztonságosabbá tették, de ezek szerint nem.
gwrf
2017. május 25. 17:13
sokkal több és jobb kerékpáros-infrastruktúra kiépítése lehetne a cél egy élhetőbb városért. Ugyanakkor sokkal módszeresebben, akár komoly pénzbüntetést is kiszabva kellene rávenni a bringásokat a már meglévő utak használatára és a szabályok betartására - nem csak az autósokkal, hanem a gyalogosokkal és egymással szemben is. És persze a semmit sem érő kamu tesiórák helyett lehetnem gyakorlati kresz-oktatást tartani az iskolásoknak.
neeskens
2017. május 25. 17:12
Budapest Belvárosa nem kerékpározásra lett kitalálva a szakértő szerint. Budapest Belvárosa nem is autósforgalomra lett kitalálva, főleg nem ilyen mértékűre. Amikor a Belváros épült kvázi nem voltak autók, hanem konflisok, omnibusz, gyalogosok. De az senkinek eszébe nem jut, hogy akkor az autósforgalmat kellene korlátozni, tiltani. Egyedül a szokásjog miatt van az autósoknak több joga az úthasználathoz.
Zokni
2017. május 24. 18:57
"Egy nagyon gyenge bulvárriporter..." - írja a riporterről. Ezt ki mondta Önnek? Orbán?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!