Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

További fejlesztésekért vonulnak fel a kerékpárosok Budapesten

2016. április 23. 16:26

Több ezer kerékpáros vonult fel az „I Bike Budapest” elnevezésű megmozdulás keretein belül Budapest belvárosában. A Magyar Kerékpárosklub szerint közölte: céljuk hogy minél többen megtapasztalhassák egy kerékpárbarát város hangulatát, a menet ezért Budapest legszebb részein halad át.

2016. április 23. 16:26

A biciklis közlekedés népszerűsítéséért és további fejlesztések eléréséért kezdett felvonulást a Magyar Kerékpárosklub szombaton délután, Budapesten. Az „I Bike Budapest” elnevezésű megmozdulás több ezer részvevője délután három óra után indult a Pesti alsó rakpart Szabadság híd felőli oldalától. A rendőri kíséret mellett haladó menetet narancssárga pólót viselő szervezők vezetik, a tömegben pedig kerékpáros rendőrök is tekernek.

A felvonulás néhány órás ideje alatt jelentősen korlátozzák a forgalmat Budapest belvárosában, lezárták egyebek mellett az Andrássy utat és a Bajcsy-Zsilinszky utat, valamint több hidat is. A szervezők jelezték ugyanakkor, hogy a főbb tömegközlekedési járatokat átengedik. A kerékpáros menet végállomása a Margitsziget, ahol a részvevők a megmozdulás zárásaként magasba emelik kerékpárjaikat.

A Magyar Kerékpárosklub korábban közölte, céljuk hogy minél többen megtapasztalhassák egy kerékpárbarát város hangulatát, a menet ezért Budapest legszebb részein halad át. A kerékpározás egyszerű, olcsó és gyors közlekedési mód, emellett a biciklis fejlesztések a nem kerékpározóknak is kevesebb dugót, jobb környezetet jelentenek – fejtették ki, arra is emlékeztetve, hogy a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán megállapodott Tarlós István főpolgármesterrel abban, hogy a klub helyet kap a városházi tervek előkészítésében.

A szervezet szerint folytatni kell a biciklis fejlesztéseket, az elavult kerékpárutakat újra kell tervezni, meg kell oldani a bel- és külváros kapcsolatait, a hidak átjárhatóságát, a közbringa-rendszer fejlesztését és szemléletformáló kampányokat kell indítani

Játsszon és nyerjen páros belépőt!

Összesen 95 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2016. október 03. 20:25
Kislányok! A gyökerek eloszlása a gyalogosok, a kerékpárosok, és az autósok közt egyenletes. Figyeljetek! Gyalogosként, kerékpárosként, autósként egyaránt!
avmanster
2016. július 12. 14:38
te valószínűleg a bringások szűk kisebbségéhez tartozol. Angliában csináltak valamilyen balesetbiztos szuperbringát, titániumötvözet váz meg minden. az ára több százezer font. de ezek kirívó esetek. az átlag jó ha százezer forint feletti biciklit hajt. ami Kínát illeti, ott a Peking körüli szénerőművek sokkal több problémát okoznak mint az autók. a szénerőművek lecserélését gázturbinásokra már megkezdték. az autókra is van megoldás, amiből Kína sokat profitálhat és Európa még mélyebbre süllyedhet. ha ráállnák az elektromos autókra, akkor saját piacukon is meg tud erősödni a kínai elektromos autóipar. az aksikhoz kulcsfontosságú ritkaföldfémek kitermelésében monopol helyzetben van a Kína. és már volt egy csörte az USA és Kína között azért, mert Kína nem adott el több ritkaföldfémet külföldre, kinyírva ezzel az egyébként is tönk szélén levő konkurens akkuipart. ez akkor inkább csak a számítógépek és mobilok akkujait érintette. az elektromos "okos" autók előbb utóbb berobbannak, és azzal könnyen padlóra kényszerülhet az európai autóipar. szóval az autóipar zölddé válhat a jövőben, és akkor az európai biciklik már valóban csak a kontinens hanyatlásának lesznek szimbólumai. természetesen nem azért mert biciklizni rossz lenne, hanem azért ha biciklizni már kényszer lesz.
Fahrenheit 451
2016. július 07. 15:40
2020-ra vége az EU-támogatásoknak és Magyarország csak úgy juthat előbbre, ha a saját természet adta lehetőségeit használja fel, azt, hogy geotermikus nagyhatalom, csodás az időjárása, a napos órák száma a napkollektorokhoz, a természetes gyógyforrásai és mindezt az idegenforgalomban is felhasználhatja, úgy, hogy Magyarország a természeti kultúra része és nem atomnagyhatalom.. ez az, ami nagyon hiányzik a turizmusnk, aqmi vonzaná.. a saját lábunkon álló Orbán Ráhel nem véletlenül alapozza ezekre a jövőjét.. amit senki elől nem szabad eltitkolni, hanem segíteni kell, hogy az egész ország erre alapozzon. ez az, amibe tökéletesen beleillik a biciklizéshez alakítani az országot.
Fahrenheit 451
2016. július 07. 15:40
az ország gazdaságát a hallatlanul pozitív természeti lehetőségeihez kell igazítani, amik sosem szűnnek meg, nem ahhoz, ami külföldhöz kötött, mint a nyugati autógyárak, amik bármikor változhatnak. az idegenforgalomnak van egy olyan egyre szélesedő rétege, ami pont arra vágyik, ami Magyarország. ha Magyarország közepén egy olyan nagyteljesítményű atomerőmű terjeszkedik, ami bármikor kinyiffanhat, akkor a természetkedvelő turistás egyszer s mindenkorra elfelejtik Magyarországot. ha ez nem így lesz, még biciklivel is bejárják.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!