Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Nem cél, hogy Budapest biciklisparadicsom legyen

2014. július 02. 16:38

A város szerkezete nem optimális egy bringasztrádához. Rövid távú fejlesztéseinket a közösségi kerékpár, a MOL Bubi határozza meg. Interjú.

2014. július 02. 16:38
Szeneczey Balázs
Index

Meddig hajlandóak elmenni a kerékpárosokkal barátkozásban? Párizsban most vezették be azt, hogy a bringásoknak minden közlekedési szituációban elsőbbségük van.

Nem az a cél, hogy Budapest önmagában egy kerékpáros-paradicsommá váljon, hanem az, hogy a kerékpárhasználat valós alternatíva legyen, választás kérdése lehessen. Ha valaki el akar jutni A-ból B-be, az normális módon választhasson a gépkocsi, a tömegközlekedés és a kerékpár közül, vagy akár ezeket kombinálhassa. Az elmúlt három évben egyébként közel 30 km kerékpársávot és kerékpárnyomot alakítottunk ki.

Hány kilométer után lehet kijelenteni, hogy kész a hálózat?

230 km van most Budapesten, ami 6-7 éven belül több mint 120 km-rel nőhet.

Mi a fő csapásirány, merre lesznek az új kerékpárutak? Lesz-e bringasztráda, ami a külső kerületekből jön be a centrumba?

Fontos, hogy a külső kerületek is bekapcsolódhassanak, de a város szerkezete nem optimális egy bringasztrádához. Rövid távú fejlesztéseinket a közösségi kerékpár, a MOL Bubi határozza meg. Legelőször a 76 állomás között kell lenni megfelelő kerékpározható úthálózatnak. A következő 2-3 év erre megy. Néhány fontos bevezető út pedig megvalósult a legutóbbi években, például a csepeli Weiss Manfréd úton. Az útfelújításoknál is átalakult a szemlélet: nem egyszerű burkolatfelújítás történik, hanem ahol hozzányúlunk egy úthoz, ott a kerékpárosok szempontjaira is gondolunk.

Játsszon és nyerjen páros belépőt!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tapsihapsi
2014. augusztus 07. 14:49
A legtöbb kerékpárút használhatatlan!!!! Vagy járdából van leválasztva vagy díszköből van kirakva ami 5 év után inkább egy krosszpályára emlékeztet!
Apáczai
2014. augusztus 07. 14:49
"Párizsban most vezették be azt, hogy a bringásoknak minden közlekedési szituációban elsőbbségük van." Az ő hülyeségük az ő bajuk. A kerékpár ma már nem közlekedési eszköz, hanem sportszer. Sportpályákon vagy a szabad természetben van a helye. Ráadásul a közforgalmi utakon a kerékpározás kifejezetten egészségkárosító. A közúti levegő komoly légzőszervi és érrendszeri betegségek okozója. Ahogy belihegi az eszement bringás a kipuffogó gázt, félelmetes. A leghülyébb a csemetéjét is viszi a füstgözbe.
bmikosdi
2014. augusztus 07. 14:48
"A kerékpár ma már nem közlekedési eszköz, hanem sportszer. Sportpályákon vagy a szabad természetben van a helye." Amig 2010-ben ezek a kerekparosok az Europai Unioban egy Dania meretu gazdasag nemzeti jovedelmet takaritottak meg azzal, hogy nem autot haasznaltak es megcsak nem is tomegkozlekedest, addig ertelmetlen azzal foglalkozni, hogy sport vagy milyen kategoriaba kellene sorolni. A lenyeg: irgalmatlan penzbe kerul nem csak az autozoknak az autozas, a 80-100 kilogrammot 1000-2000 kilogrammal szallitas, 5-10 kilometeren belul nem hegyi kornyezetben a kerkpar a legolcsobb kozlekedesi eszkoz egy gazdasag szamara. Talan ha vegre az autosokkal a teljes koltseget megfizettetnek, es nem tartatnak el magukat a tobbi ember adopenzebol uri modon, akkor egy elhetobb orszagban lennenk.
brabant89
2014. augusztus 07. 14:47
"A legtöbb kerékpárút használhatatlan!!!!" És ott, ahol a járdából van leválasztva, a kereszteződésekben sokszor nem lehet simán felhajtani rá, mert nincs egy szintben a keresztező úttal.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!