P+R: milliók ajándékba

2016. október 17. 20:33

Kürti Gábor
Facebook

3.342.000.000 forintból létesülhet 1200 P+R parkolóhely 2019-ig Budapesten. Óriási pazarlás.

„3.342.000.000 forintból létesülhet 1200 P+R parkolóhely 2019-ig Budapesten. Óriási pazarlás.

Parkolóhelyenként kb. 3 000 000 forintot költenek el a beruházásra, de számításaim szerint a fenntartásra, felújításra, közvilágításra, takarításra, hóeltakarításra, esetleg őrzésre 20 év alatt további 2 000 000 forintot fognak. Ebben az 5 000 000 forintban a telekár még nincs is benne.

Ez a pénz az 1200 helyre naponta beálló kb. 1200 autó tulajdonosának anyagi támogatása a következő célokkal:

- hogy az otthonától eddig autózhasson

- ne kelljen tömegközlekednie (és arra költenie)

- ne kelljen a belvárosban parkolásra költenie

- olcsóbban ingatlant vehessen, ahonnan csak autóval tud bejárni

Ráadásul mindezt budapesti fejlesztésként, budapesti (ajándék?) telken, többnyire nem budapestieknek.

Nézzük mit lehet venni 5 000 000 forintból:

- egy vadonatúj autót.

- BKK bérletet 44 évre

- 32 évnyi kiegészítő Volán bérletet a városhatártól 15km-ig

Ha az érintettek kezébe nyomnák ezt az összeget, vagy a 3 juttatás valamelyikét, azt közfelháborodás kísérné, pedig tulajdonképpen ez történik. Ráadásul a második és harmadik megoldás szinte költségmentes, ha az 1200 utast (nem sok) a jelenlegi tömegközlekedési járműpark ki tudja szolgálni, hiszen a főváros az egyik zsebéből a másikba tenné az összeget.

Az összegből 44 darab új Mercedes buszt is vehetnének, naponta 30 000 utas kiszolgálására.

Az autózás támogatása ezekkel a P+R parkolókkal gazdaságtalan és igazságtalan, akármilyen pozitív hiedelmek kapcsolódnak hozzájuk. Valójában a közpénz pazarló újraosztása, rengeteg közvetett káros hatással (agglomerációs dugók, környezetszennyezés, tövábbi milliárdos költségekkel járó városszétfolyás, stb.).

A helyes út az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése lenne. Így érhető el legkisebb költséggel a legnagyobb társadalmi és környezeti haszon. Az autózásunk infrastrukturális feltételei - P+R parkolók is - piaci alapon biztosítandóak, például fizessük ki ezt az 5 000 000, azaz havi 20 000 forintot. A város pedig úgy fejlesszen, hogy a hasznosabb és fenntarthatóbb közlekedési módok felé csábítsa az ingázókat, miközben a számára kedvezőtlen hatásokkal járó egyéni autózás direkt és rejtett költségeit piaci alapon érvényesíti.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: http://kerekpar.mandiner.hu/trackback/25694

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés