Teljesen megújul a balatoni kerékpárút

2016. április 30. 10:38

2018 végéig teljesen megújul a Balaton Bringakör – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A Balaton körüli kerékpárút a meglévő szakaszok felújításával, szélesítésével, illetve új részek kiépítésével újul meg. Az első ütemben a Balaton keleti részén található kerékpárutakat újítják fel.

2016. április 30. 10:38

Megújul a Balatoni Bringakör, az első ütemben 68 kilométeren, Balatonkenese és Tihany, valamint Zamárdi és Balatonlelle között kezdődik meg a kerékpáros körút korszerűsítése 2,5 milliárd forintból – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szombaton.

A közlemény szerint a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (GINOP) első lépcsőben biztosított további csaknem egymilliárd forint felhasználásáról, a keretbővítés lehetőségéről még zajlanak az egyeztetések. A folytatásban a forrásgazda Nemzetgazdasági Minisztérium és a Kerékpáros Magyarország Szövetség szándékai szerint elsőként a Keszthely-Balatongyörök szakasz és a sármelléki kapcsolatot is tartalmazó kis-balatoni bekötés kivitelezése várható.

A kerékpárutat részben a már meglévő, kijelölt szakaszok felhasználásával – egyebek mellett felújítással, szélesítéssel –, részben pedig új hálózati elemek kiépítésével teszik vonzóbbá, biztonságosabbá 2018 végéig. A kormány ezen felül 2020-ig további 1000-1500 kilométer kerékpárút megépítését tervezi. A jelenlegi uniós időszakban a pontszerű fejlesztéseket a hálózatos szemlélet váltja fel, előtérbe kerül a meglévő szakaszok összekötése, valamint a ráhordó kerékpárutak építése – tájékoztatott a szaktárca.

Szombaton tartják a Balatonkört

Szombaton elindult Magyarország egyik legnagyobb kerékpáros rendezvénye, a Balatonkör, amelyet idén 17. alkalommal rendeznek meg. A résztvevők négy távon indulhatnak, a leghosszabb, 280 kilométeres távon indulók szombat reggel hatkor rajtoltak. 

A közlemény idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki a Balatonkör 206 kilométeres távjának rajtjánál elmondta: a Balaton és térsége kifejezetten alkalmas arra, hogy Európában az ökoturizmus és aktív turizmus egyik magyarországi központja legyen. A 10-15 éve üzemelő Bringakör növekvő népszerűségét mutatja, hogy tavaly 15 százalékkal több kerékpárjegyet adtak el a balatoni személyhajó-kikötőkben.

Kapcsolódó cikkek

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kukagyerek
2016. május 04. 10:46
Zamárdiban nincs is külön bicikliút. A biciklisek kénytelenek a forgalmas közúton karikázni, mert a seggfejű polgármesternek a saját tollasodása fontosabb, mint mások élete. Volt is már baleset emiatt és haltak is meg.
smarton
2016. május 01. 15:36
A kerékpárosok már elszúrták a presztizst. Tudatlanok a közlekedéshez, pofátlanok és nem való a bicikli egy zsúfolt fővárosba az AUTÓUTAKRA! Az autósok pedig eltartják ahhoz eléggé Magyarországot, hogy ne adják lejjebb a hangerőt. Minden liter benzin adótartalma, illetékek, engedélyek, gépkocsi adó, stb. Autóm is van, biciklim is és gyalog tömegközlekedéssel is képes vagyok menni. Viszont az autó nélkülözhetetlen munkaeszközöm, mint oly sok másik embernek. Nem a napsütésben autózom szórakozásból. Budapesten, a Belvárosban, a nagyforgalmú utakon (körút, Hungária,Rákóczi, Soroksári, stb.) a bicikli helyett a tömegközlekedés az életszerű. És sehol nem életszerű szembeforgalomba, járdára, buszsávba engedni a biciklist és az sem, hogy nem kérik számon a meg sem követelt KRESZ tudást a forgalomban biciklizőtől.
adam
2016. május 01. 15:35
Nagyon ráfér. Egyrészt az utóbbi években sokszorosára nőtt a biciklis forgalom, másrészt rengeteg az elhasználódott szakasz gyökérpúpokkal, besüllyedésekkel.
smarton
2016. május 01. 15:35
Pompás. Amennyiben nem az egyszem autóúton történik a kerékpárút megújítása.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik