Bármit is gondol Tarlós István, Budapesten már rég otthon vannak a biciklisek

2016. április 14. 09:50

Ha van komoly tanulsága az elmúlt éveknek, az éppen az, hogy a biciklis infrastruktúra fejlesztésével lehet fejleszteni a közlekedési kultúrát is.

2016. április 14. 09:50
Horváth Bence
444

„Ahogy egy évtized alatt tízszeresére nőtt a biciklis forgalom Budapesten, kiderült, hogy az internetes kommentekben feszítő ellenfélként feltüntetett biciklisek és autósok valójában békésen egymás mellett közlekedő budapestieket takarnak. Akik között akadnak, akik néha átmennek biciklivel a piroson, ahogy olyanok is, akik néha bunkó módon parkolnak le az autójukkal.

De ha van komoly tanulsága az elmúlt éveknek, az éppen az, hogy a biciklis infrastruktúra fejlesztésével lehet fejleszteni a közlekedési kultúrát is.

A Critical Mass-t meg a Kerékpárosklubot szervező civilek rengeteg munkája, illetve a Vitézy Dávid vezette BKK intézkedései pedig csak segítették ezt a folyamatot: a kerékpárutak túlnőtték a Nagykörutat, létrejött a Bubi, egyre több lett a tábla és a felfestés, ami a közös közlekedés szabályainak kialakítását segítette. Azt is érezni, hogy éppen a komolyabb infrastrukturális fejlesztések hiányoznak igazán, mondjuk a P+R-parkolók, melyek létrehozásához már nem elég a civilek lelkesedése, hanem kellett volna a városvezetés együttműködése is.

Azt eddig is lehetett tudni, hogy Tarlós István nem nézi jó szemmel ezeket a változásokat, többször hangot is adott ennek. De Budapest átalakulásában éppen az az elképesztő, hogy nem a városvezetéssel együttműködve, hanem ellenkezőleg, a városvezetés akaratával szemben tudott egyre élhetőbb, közlekedhetőbb és jobb várossá válni. Az itt élők közös akaratának és együttműködésének köszönhetően.

Azt pedig őszintén reméljük, hogy ezt nem lehet kisstílű, irracionális szemétkedéssel visszafordítani.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Kapcsolódó cikkek

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Karbantartó9
2020. május 21. 14:27
"Több É-Ny európai országban, így Hollandiában is a városi közlekedés fele kerékpáron történik!" Amsterdamban cstornák vannak mindenhol, ott nem lehet széles utakat épteni - te istenbarma! Marad a gyaloglás vagy kerékpár! Az ilyen balf.szok miatt próbál minden hülye Pestre is sosemhasznált kerékpárutakat eröltetni, mindenki ellenére! Lassan érik egy helyi népszavazás erről, aztán majd meglátjuk, baromarcok!
balbako_
2016. október 18. 07:41
Ez meg is történik, de a kerékpáros anarchiát nem engedi Tarlós és jól teszi!
atila68
2016. október 03. 20:25
Kislányok ott a 444-nél! A városi kerékpározás teljesen rendben van. Ti, akik forradalmat vizionáltok mögé, viszont nem.
Peter8811
2016. szeptember 11. 13:02
A Talmud szerint a Népszabadságnak van elsőbbsége a biciklissel szemben. Irány Murány.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik