Miben szeretnék segíteni a Kerékpárosklubnak?

2012. december 6. 14:40

Fő célként én sem látok mást, mint amit eddig meghatározott a Kerékpároslub: a biciklis közlekedés népszerűsítését és egy országos méretű, sikeres szolgáltató és érdekképviselő szervezet felépítését.

Van két BA diplomám az ELTE-ről, az egyiket filmszakon szereztem olasz nyelvi minorral, a másikat kommunikáció és média szakon. Jelenleg 25 éves vagyok, a riksázás és a korai diákmunkák mellett eddig médiatermékek előállításán dolgoztam. A MOHA országos online és offline egyetemista magazin szerkesztő-újságírójaként főleg társadalmi és lifestyle témákkal foglalkoztam, május óta pedig az atlatszo.hu-nál írok cikkeket és készítek videókat. Korábban a Kerékpárosklubnak, a CM-nek és a Bringázz a Munkába kampánynak is hasonló dolgokban segítettem, a Cyclechic.hu pedig igazi szemléletformáló  eszköz, ami folyamatos tartalom-előállításból és közösségi médiajelenlétből áll, az offline programokról nem is beszélve.  Ebből következően a szemléletváltás,  a  külső kommunikáció területén szeretnék jobban  segíteni  a  klubnak, de ez nem választható el teljesen a belső kommunikáció  és a szolgáltatások fejlesztésétől sem.

Fő célként én sem látok mást, mint amit eddig meghatározott a Kerékpároslub:  a biciklis közlekedés népszerűsítését és egy országos méretű, sikeres szolgáltató és érdekképviselő szervezet felépítését. Olyan szervezetét, amely nagy létszámú tagságával képes eltartani magát és megfelelő erőt tud felmutatni a szakmai és lobbi munka támogatására.

Ehhez azonban több fronton kell összeszednie magát a klubnak. Elsősorban átláthatóvá és szerethetővé kell válnia. Jelenleg egy kis belső mag számára sem biztos, hogy világos a szervezeti felépítésünk, a feladat és hatáskörök  leosztása. Egy  érdeklődőnek  egyenesen lehetetlen választ kapnia  azokra a kérdésekre, amelyek felmerülhetnek benne a szervezeti felépítés, a finanszírozás tekintetében,  de azt sem könnyű megtalálnia, hogy aktivistaként milyen módon tudja  energiáit  becsatornázni  a szervezetbe.  Pedig a kontent megvan, csak valamiért ezt nem tudtuk eddig megfelelően kommunikálni.

Minél több embert be kell vonni a helyi érdekképviseletekbe, viszont az igazi erőforrás azokban a tömegekben van, akik  a biciklit szimpla közlekedési eszköznek  tekintik, és nem azonosulnak a »bringás léttel«. A kerékpáros közlekedők legnagyobb része márpedig ilyen. A Kerékpárosklub  brand pozíciójának újragondolásával, különböző célközönségek eltérő megszólításával egy  kívülről  kicsit  geek-nek tűnő harcos szervezet helyett egy  szerethető, cool márkába sokkal több embert tudnánk bevonni. Azok számára kell szerethetővé tenni a szervezetet, akik nem kívánnak aktivistáskodni, de mégis feláldoznák egy átmulatott este árát a tagságért. És mit kapnának cserébe? A populárisabb vonal felé nyitó Kerékpárosklub  egy olyan szervezet lenne, aminek neve elválaszthatatlan a bringás közlekedés minden ágától. Az általa képviselt gondolatok egy folyamatosan megújuló városi  érzést képviselnek, ami azoknak is vonzó, akik akár nem is ülnének soha bringára. A Kerékpárosklub egy  olyan szervezet lehetne, mely olyan szolgáltatásokat és élményeket nyújt, amiért megéri befizetni a tagsági díjat. Jó helyre csatornázza a tettvággyal érkezők energiáit, de mégsem követel meg olyan mértékű azonosulást, amitől sokan idegenkedhetnek.

A biciklis közlekedés egyetlen hiteles hazai szervezeteként mindenhol jelen kellene lennie a Kerékpárosklub brandnek, ami bicikli. Szakmai rendezvények, közösségi programok, bulik –szakértelemtől a közönség eléréséig az eddigieknél sokkal hatékonyabban kellene akár cégek, közösségek számára  azt  nyújtania a klubnak, amiért érdemes hozzá fordulni. Ma mármindenhol ott van a bicikli, nélküle alig lehet eladni valamit, ami menő. Viszont miért nincs jelen ezeken a felületeken a Kerékpárosklub? Egy szerethető és cool brand a  legszárazabb szakmai fórumoktól kezdve az éjszakai partykig mindenhol ott kell, hogy legyen, ami bicikli.

A bringázás és  a  város fejlődése iránt érdeklődők számára  jó lenne, ha a Kerékpárosklub nyújtana egy olyan szerkesztett online felületet, ahol külföldi cikkek feldolgozásával és saját tartalom előállításával a leghaladóbb gondolatok, városgazdasági trendek és akár szakmaitervezési anyagok a Copenhagenize.com-hoz hasonlóan könnyen feldolgozható módon tudnák felnyitni a társadalom szemét a változásokra. A  »város«, az  urbanisztika  témája egyre népszerűbb, nekünk csak  egy profi felületen kéne egyesíteni a meglévő tudást és  gondolatcsírákat, amik a honlapon, a Criticalmass.hu-n, a Cyclechic.hu-n eddig is megjelentek.

A Kerékpárosklub környékén nagyon sok kreatív, gondolkodó ember van, akiket eddig nem tudtunk bevonni a közös munkába, vagy a rossz kommunikáció miatt elvesztettünk, ezért gördülékenyebbé kell tenni a belső kommunikációt. Meg kell találni a módot, hogy a külvilág is értesüljön a klub munkacsoportjaiban folyó munkáról, szakmai érveinkről, az egyes tervek elkészítésének és megvalósulásának folyamatairól. A területi szervezetek sokszor nehezen tudják a levelező listáikon kívülre is eljuttatni a náluk folyó munka hírét. Utóbbin valamelyest segít az új hírlevél, de még  több segítséget kell megadnia egy  kommunikációs csapatnak ahhoz, hogy hatékonyabb legyen a helyi  ügyek  kommunikációja. Ehhez pedig az online felületeinket is újra kell gondolni a honlaptól kezdve akár egy új szemléletű felület kialakításáig.

A magyarországi bringaboom óriási lehetőségeket ad az ország fenntarthatóságának, jobb környezetű, mosolygósabb és élhetőbb települések kialakulásának. Az újonnan induló uniós forrásokból  a településeknek  jó infrastruktúra építésére, a Kerékpárosklubnak  pedig saját működésére kell minél többet lehívnia. Rossz gazdasági helyzetben az olcsó és fenntartható közlekedésbe invesztálás  mindenkinek megéri, ami viszont egy erős tagságú országos szervezet nélkül nem érhető el. A Kerékpárosklub ezért él át történelmi pillanatokat és nagyon szeretném, ha ezt a lehetőséget nem szalasztanánk el. Ezért jelentkezem elnökségi tagnak.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: http://kerekpar.mandiner.hu/trackback/5827